کد خبر: داروی-آلزایمر-جهانی-می‌شود
۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان طبنا (خبرگزاری سلامت)، داروی چینی آلزایمر که به تازگی ساخته شده، آزمایشات بالینی را بر روی ۲۰۰۰ بیمار در خارج از کشور در سال 2020 انجام خواهد داد.

به گفته شرکت دارویی گرین ولی، با مسؤولیت محدود یکی از همکاران سازنده این دارو، داروی خوراکی GV-971  در ۲۰۰ مرکز بالینی در آمریکای شمالی ، اتحادیه اروپا ، اروپای شرقی ، آسیای اقیانوس آرام و سایر مناطق مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این شرکت می‌گوید قصد دارد آزمایش‌های بالینی جهانی را در سال ۲۰۲۴ به اتمام برساند و برنامه جدید دارویی را به سازمان غذا و داروی ایالات متحده و آژانس داروهای اروپایی در سال ۲۰۲۵ ارسال کند.

GV-۹۷۱ پس از یک مطالعه ۲۲ ساله به طور مشترک توسط انستیتوی شانگهای Materia Medica تحت آکادمی علوم چین (CAS) ساخته شد.

نتایج مکانیسم مطالعه عمل در ژورنال بین المللی Cell Research در سپتامبر 2019 منتشر شد و اظهار داشت: این دارو که از جلبک‌های قهوه‌ای استخراج شده، با اصلاح باکتری‌های روده کار می‌کند تا در نهایت باعث کاهش التهاب مغزی در موش‌هایی شود که از نظر ژنتیکی برای ابتلا به این بیماری ساخته شده‌اند.

در ماه نوامبر سال گذشته دارویی توسط اداره ملی داروهای پزشکی چین به بازار عرضه شد که اظهار داشت GV-۹۷۱ می‌تواند باعث افزایش شناخت در بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط ​​(AD) شود.

به گفته محققان، گذشته از آزمایشات حیوانات، بیش از ۱۱۰۰ بیمار چینی مبتلا به AD در آزمایشات بالینی قبل از اینکه دارو به بازار عرضه شود شرکت کردند. در آخرین آزمایش ، در مجموع ۸۱۸ شرکت کننده از ۳۴ بیمارستان پیشرو در چین ۴۵۰ میلی گرم GV-۹۷۱ دو بار در روز برای یک دوره درمانی نه ماه مصرف کردند که در بهبود شناخت ، ایمن و مؤثر بود.

لیو سونگائو، رئیس شرکت دارویی مستقر در شانگهای گفت: به دلیل تأثیرگذاری آن بر روی بیماران چینی، ما انتظار داریم که این دارو در سایر نقاط جهان از مزایای بیشتری برخوردار باشد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، حداقل 50 میلیون نفر در سراسر جهان دچار زوال عقل هستند و این آمار به شکل عجیبی روند صعودی را طی می‌کند.

AD نوعی اختلال پیش رونده مغز  وغیرقابل برگشت است که به آرامی حافظه، مهارت‌های تفکر و توانایی انجام کارهای ساده را از بین می‌برد.

طبق اعلام انجمن ژئرولوژی و ژنتیک چین ، چین در حال حاضر 10 میلیون بیمار مبتلا به این اختلال دارد و پیش بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۴۰ میلیون نفر برسد که این رقم بیشتر از جمعیت کانادا است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha