کد خبر: دبیرکل-جمعیت-هلال-احمرساختار-امداد-و-ن
۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۴۴

دبیرکل جمعیت هلال احمر در اولین گردهمایی توجیهی تیم های واکنش سریع هلال احمر گفت: با ایجاد تیم های واکنش سریع، امداد و نجات کشور متحول می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت ؛ اولین  گردهمایی توجیهی تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان های سراسر کشور با حضور مهندس احمدی؛ دبیر کل جمعیت هلال احمر و دکتر چرخساز؛ رئیس سازمان امداد و نجات کشور در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان برگزار شد.


دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: این گردهمایی به منظور ایجاد یک تحول در ساختار امداد و نجات کشور در قالب تیم های واکنش سریع برگزار شده است.
مهندس احمدی تصریح کرد: با توجه به ضرورت و نیازی که  در تحولات پیش رو احساس می شود، به سمت تربیت نیروهای زبده، آموزش دیده و ورزیده و متناسب با حوادث کشور حرکت می کنیم.


وی با اشاره به شرایط امروز جامعه خاطرنشان کرد: ایجاد تحول در امداد و نجات کشور امری ضروری است چراکه ذات خدمات هلال احمر به منظور تسکین آلام بشری است و هلال احمر علاوه بر پایگاه های امداد و نجات که کمک حال اورژانس در تصادفات و حوادث است، از نظر نیروی عملیاتی و تخصصی نیز مجهز می شود.


دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین به تخصصی بودن تیم های واکنش سریع نیز اشاره کرد و گفت: این تیم ها در سازمان امداد و نجات کشور 80 درصد تخصصی و 20 درصد عملیاتی و در مراکز استانها 50 درصد عملیاتی و 50 درصد تخصصی خواهند بود که در حال حاضر با 31 تیم 5 نفره در مراکز استانها 151 نیروی واکنش سریع آماده داریم.


مهندس احمدی تاکید کرد: در گام دوم در شعب، تیم های واکنش سریع را تشکیل خواهیم داد که این نیروها در شعب 20درصد تخصصی و 80 درصد عملیاتی  خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: با ارائه آموزشهای تخصصی، این تیم ها با آمادگی کامل و به شکل 24 ساعته پاسخگوی حوادث خواهند بود و در موعد مقرر و در یک برنامه پنجساله، میانگین حضور امدادگران در صحنه حوادث از 11 دقیقه به 7 دقیقه می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha