کد خبر: درج-قیمت-تولید-کننده-به-جای-مصرف-کننده-د
۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴
درج قیمت تولید کننده به جای مصرف کننده در کالاهای مصرفی و سرمایه ای

شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای کشور، صمت، جهاد کشاورزی، دادگستری و جمعی از مسئولان دستگاههای مرتبط برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی درباره وضعیت برخی اقلام مصرفی از جمله گوشت، برنج و... ارائه داد. در این زمینه مقرر شد کارگروه تخصصی تنظیم بازار اقلام کشاورزی ذیل ستاد تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

در این جلسه به منظور شفاف سازی هزینه های نظام توزیع، جلوگیری از اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سواستفاده های احتمالی تمامی واحد های تولید کننده و وارد کننده مکلف شدند به تدریج و با ابلاغ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بجای قیمت مصرف کننده، قیمت تولید یا واردات شامل همه هزینه ها و سودهای قانونی با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده را بر روی کالاها درج کنند.

بر این اساس مقررشد تا قیمت مصرف کننده برای کالاهای مصرفی ابلاغ شده حداکثر ۳۰ درصد و برای کالاهای سرمایه ای حداکثر ۲۰ درصد بیشتر از قیمت تولید نباشد. بر مبنای این مصوبه مردم می توانند درصورت شناسایی تخلف موضوع را به سازمان تعزیرات اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha