کد خبر: درمان-بیماری-سل-با-قارچ
۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از نیواطلس، در برخی کشورهای در حال توسعه با توجه به محدودیت منابع و امکانات دستیابی به ویتامین‌های ضروری و ذخیره سازی آنها کار دشواری است. دانشمندان آلمانی برای کمک به حل این مشکل و با هدف کمک به درمان بیماری‌های مزمنی همچون سل به استفاده از قارچ متوسل شده اند.

دریافت و مصرف مداوم ویتامین دی یکی از روش‌های مهم مقابله با بیماری سل است. زیرا این ویتامین برای حمله به باکتری عامل این بیماری بسیار موثر است. قرار گرفتن بدن در معرض تابش نور خورشید باعث می‌شود تا پوست انسان‌ها به طور طبیعی ویتامین دی بیشتری تولید کند، اما در صورت نیاز به ویتامین دی بیشتر باید از داروهای تجاری استفاده کرد.

پژوهشگران آلمانی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که قارچ‌های صدفی قرار گرفته در معرض تابش نور خورشید می‌توانند به تامین نیازهای بشر در این حوزه کمک کنند.

در آزمایش‌های صورت گرفته در این زمینه 146 میکروگرم قارچ صدفی قرارگرفته در معرض تابش نور خورشید به بیماران داوطلب داده شده و نتایج مثبت آنها بر روی این افراد مشاهده شده است. بر همین اساس 97 درصد از بیماران در یک بازه زمانی چهار ماهه به میزان قابل توجهی بهبود یافته‌اند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha