کد خبر: درمان-زوار-اباعبدالله-حسین-ع،-بزرگتری
۱ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۴۳

خبرگزاری سلامت: اول شهریور به پاس بزرگداشت ابوعلی سینا، ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران، «روز پزشک» نامگذاری شده است. ابوعلی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی در جهان غرب به نام«Avicenna» و با لقب «امیر پزشکان»شناخته شده است. مردم کشور ما شاید بیشتر از سایر مردم جهان، جایگاه ویژه‌ای برای پزشکان که در گذشته حکیم یا طبیب خوانده می‌شدند، قائل هستند؛ چرا که دین ما نیز برای این عزیزان احترام خاصی قائل است. پزشکی که سال‌ها درس خوانده و شب بیداری‌ها تحمل کرده تا بتواند در این رشته موفق باشد.

متاسفانه در سال‌های اخیر با رفتارها و قصور عده ای از این قشر زحمت کش، زیر سوال و هجمه قرار گرفته‌اند. این را باید بدانیم که در هر قشر و شغلی افرادی هستند که فقط به خود فکر می‌کنند و با هر اقدامی که شده می‌خواهند یک شبه راه صد ساله را طی کنند که در این قشر هم وجود دارند، ولی به تعداد خیلی کم که سریع هم، نیت آنها آشکار می شود. چه بسیار پزشکان حاذق و توانمندی هستند که با تخصص‌های عالی،  شبانه روز و گاهی رایگان به مردم خدمت می کنند و از تمام زندگی و وقت خود می گذرند تا به موقع بر بالین بیمار حاضر باشند و خیلی خوب به حرف های بیمارشان گوش می دهند و سعی در درمان آنها دارند. چه بسیار پزشکان با تجربه و متخصصی وجود دارد که به مناطق محروم رفته تا دردهای هم وطنان خود را رایگان، درمان کنند. این پزشکان دریافته اند که چه خدمتی بالاتر از به خلق وجود دارد و هر روز که می گذرد بر تعداد این جهادگران سفیدپوش بیشتر می شود. این سپیدجامگان برای این کار، نه تنها منتی نمی گذارند بلکه آن را وظیفه و موجب آرامش روحی خود می دانند.

در مناسبت های مختلف که مردم جهت زیارت، به کربلا مشرف می شوند و جمعیت فروانی حضور پیدا می کنند، پزشکان بسیاری هستند که داوطلبانه و با عشق و شور وصف ناشدنی جهت خدمت رسانی رایگان به زائران اباعبدالله حسین(ع) راهی عراق می شوند و این کار را جزء والاترین خدمت ها می دانند چرا که معتقد هستند علاوه بر خدمت و کار درمان، روح خود نیز به آرامش می رسد و صیقل پیدا می کند. آنها می گویند که در این سفر از امام حسین(ع) درس می گیرند و یکی از بهترین لحظه های زندگی شان همین حضور در بین زوار و درمان آنها است.

محمد گنجه متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی گوارش که بعد از جنگ تحمیلی تاکنون، در مناسبت های مختلف بارها به همراه همسر خود که کارشناس مامایی بوده برای خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) به عراق می روند، در گفتگو با خبرنگار سلامت، گفت: توفیق داشته ام که حدود 12 مرتبه در مناسبت های مختلف برای خدمت رسانی به زائران حسینی به عراق رفته ام و با کمال افتخار و کمال میل به زائرین اباعبدالله حسین که از سراسر دنیا هستند، خدمت رایگان می کنیم. لطف خدا و دعای همان زائران بوده که توفیق پیدا می کنیم چرا که ما را خیلی دعا می کنند. ما لذت برده و محتاج همین دعا ها هستیم.

تیم های درمانی عتبات

 

سمیه ولدخانی متخصص طب اورژانس در این باره اظهار داشت: وقتی به زیارت می روی و در جوار امام حسین(ع) هستی، آرامش خوبی پیدا می کنی و چه سعادتی بالاتر از این که به زوار امام حسین(ع) خدمت کنید. در یکی از سفرها که ایام نیمه شعبان بود، یکی از پرسنل هلال احمر عراق، کارت هایی به ما داده بود که می توانستیم با آنها داخل حرم شویم. وقتی شب نمیه شعبان وارد حرم شدیم و این کارت ها را نشان دادیم، خیلی غیرمنتظره و یک مرتبه، یک راه برای ما باز شد  و توانستیم راحت زیارت کنیم. فرصت کمی برای زیارت داشتیم و واقعا طلبیده شده بودم که آن لحظه حس خوبی بود.

نادر حیدرزاده فوق تخصص ریه تشکر کرد که به فکر پزشکان هستیم و از برخی رسانه ها مثل صدا و سیما گله کرد که وجهه پزشکان را بد جلوه می دهند. البته گفت که:«در هر قشری یک عده دنبال منافع شخصی خود هستند ولی در مجموع، پزشکان جزء پاک ترین گروه ها هستند و زحمت طولانی می کشند. خراب کردن وجهه پزشک در آخر به مردم ضربه می زند چرا که مردم اعتمادشان به پزشکان کم شده و هنگام بیماری دچار استرس می شوند.بنابراین باید جایگاه پزشک را حفظ کرد و پزشک هم جایگاه خود را حفظ کند.»

وی که دو مرتبه توفیق داشته  به عراق رفته و به زوار خدمت رسانی داشته باشد، تصریح کرد: هم زیارت می کنیم و هم به زائران آقا خدمت می کنیم که چیزی لذت بخش تر از این نیست. تاکنون دو مرتبه برای خدمت به زائران، به عراق رفته ام که اربعین و نیمه شعبان سال گذشته بود. متاسفانه در عراق از نظر داروی ریوی، پزشک و درمان خوب ندارند و یک عده که در مناسبت های خاص می آیند دچار مشکل مثل مشکلات ریوی و تنگی نفس می شوند.

این فوق تخصص ریه، به سفر اربعین اشاره کرد و یادآور شد: در اربعین، تهدید های داعش خیلی بیشتر شده بود و می گفتند که در اربعین می خواهند همه را قتل عام کنند که ما گفتیم اشکال ندارد شهید می شویم. با این دید می رفتیم که می دانستیم داعش هست ولی کسانی  که می روند، امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را می بینند و قطعا کسانی که اعتقادشان قوی است از این چیزها نمی ترسند. یعنی اگر در کربلا هم درگیری شود، باز هم می روند. از مردم می خواهم که ما پزشکان را دعا کنند که در کارهایشان موفق باشند.

منصوره حقیری جراح زنان در این خصوص گفت: جریان کربلا رفتن من از آنجا شروع شد که سال 90 برای ویزیت و درمان بچه ها به مناطق محروم رفته بودیم که یک تیم پزشکی تشکیل شده بود و بچه ها را از نظر چند بیماری، غربالگری می کردیم که این کار برای مناطق محروم انجام می شد. در آنجا با یک خانم دکتر آشنا شدم که با حج و زیارت برای عتبات همکاری کرده بود و در آنجا به من پیشنهاد داد که اگر تمایل داری به عنوان پزشک به کربلا بروی و خدمت کنی، بیا. از این که این شرایط پیش آمده بود، خیلی خوشحال بودم.

وی به یکی از بهترین لحظات زندگی خود در کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام اربعین در حرم اباعبدالله به عنوان پزشک حرم، افتخار حضور پیدا کردم که این بزرگترین افتخار زندگی من است. هیچ کدام از درس خواندن ها و رتبه آوردن ها در مقابل آن، هیچ محسوب می شوند که توانستم در یک شیفت کاری روبروی اباعبدالله، بیماران را درمان کنم که اجازه خود امام بوده است. قبل از این که این ماجراها پیش آید، من 20 سفر که شب جمعه بود به همراه «رجا» به عنوان پزشک به مشهد رفته بودم و از آنجا از امام رضا(ع) خواستم که گره کربلا رفتن من را باز کنند، چون خیلی مشتاق این سفر بودم، که بعد از آن خواستند که به مناطق محروم برویم وبچه ها را درمان کینم که با خانم دکتر آشنا شدم و راه باز شد.این دعای من از 13-14 سالگی بود که در 27 به سرانجام رسید.

حقیری با بیان این که خیلی دوست دارم ایام عرفه به کربلا بروم، گفت: ولی الان کربلای من شهری به اسم قصرشیرین است که باید اینجا خوب کار کنم. واقعا از امام حسین(ع) خواستم که این نماینده شما را در شهری که بتوانم به مردم و آبرومند خدمت کنم، قبول کنند. هر روز این قصر شیرین خیلی مهم است که خوب کار کنم، شاید به عرفه نرسم ولی ان شاالله به اربعین می رسم. من خبرنتیجه قبولی تخصص را در کربلا گرفتم. از امام حسین(ع) خواستم که مامورم کند در منطقه محروم خدمت کنم که این هدیه ای از طرف من به مولایمان است.

 

كد خبرنگار: 41055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha