کد خبر: در-صورت-همراهی-نکردن-مردم،-بیمارستان-ص
۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۱۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ،هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین با بیان اینکه خطر بیماری کرونا بسیار جدی است، گفت: با توجه به تحریم‌های دارویی، اما با همکاری مردم با ستاد‌های کرونا در سطح کشور توانستیم تا خرداد ماه ویروس کرونا را کنترل کنیم، اما با بی تفاوتی مردم، وارد شرایط سخت کرونایی شدیم که امروز به بحران ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا رسیده ایم.

وی افزود: علیرغم نگرانی مسئولان ارشد کشور مبنی بر شیوع گسترده ویروس کرونا، اما مردم همچنان نسبت به ابتلا و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا بی تفاوت هستند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با همکاری مردم استان قزوین در روز به ۸۰ نفر بستری رسیدیم و تنها یک بیمارستان ۸۰ تختخوابی به بستری بیماران کرونایی اختصاص دادشت، اما امروز ۵۲۰ الی ۵۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: امکانات تمامی بیمارستان‌های دولتی استان و بخش خصوصی به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و اگر مردم همراهی نکنند، نیازمند اجاره سوله و احداث بیمارستان صحرایی برای بستری بیماران خواهیم بود.

جمالی پور تصریح کرد: مردم و مسئولان در برابر بیماری کرونا در خطر هستند و حتی این ویروس چند تن از مسئولان استان را به کام مرگ فرو برد.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا بی تفاوت هستند، در نتیجه دولت به ناچار مجبور شده است تا محدودیت‌های جدید در کشور اعمال کند.

استاندار قزوین گفت: علیرغم خواهش‌های متعدد مسئولان استان از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اما همچنان شاهد برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی در استان هستیم که به طور نمونه بعد از برگزاری یک مراسم عروسی در استان ده‌ها نفر به کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: متوفیان ناشی از کرونا غریبانه به خاک سپرده می‌شوند و در نتیجه از مردم استان می‌خواهیم به خاطر سلامتی خودشان و عزیزانشان، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جمالی پور به راه اندازی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این قرارگاه عملیاتی دیگر به هیچ وجه با مردم تعارف نخواهیم داشت و با برگزاری هرگونه تجمع حتی در به صورت محدود در منازل به شدت برخورد می‌کنیم.

وی افزود: این قرارگاه از روز شنبه تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا را با جدیت پیگیری خواهد کرد و به هیچ وجه با کسی تعارف نداریم.

جمالی پور گفت: اگر در خیابان فردی را بدون ماسک ببنیم بدون اغماض برخورد می‌کنیم.

مقام عالی اجرایی در استان با بیان اینکه ۱۰ ماه است که کادر درمان استان قزوین درگیر بیماری کرونا هستند گفت: سه نفر از کادر درمان استان شهید شدند و بیش از ۴۰ نفر دیگر نیز به شدت درگیر بیماری منحوس کرونا هستند.

وی افزود: کادر درمان استان به شدت خسته و فرسوده شده اند و از مردم استان می‌خواهیم که با رعایت دستورالعل‌های بهداشتی و ماسک زدن، یاریگر کادر درمان باشند.

جمالی پور به اعمال محدودیت‌های تردد و همچنین تعطیلی اصناف در استان اشاره کرد و گفت: بی نهایت از همکاری اصناف برای تعطیلی در ساعت ۱۸ سپاسگزارم و تا به امروز ۹۵ درصد از کسبه استان علیرغم مشکلات اقتصادی و مالی، با اجرای این طرح همراهی و همکاری کردهاند.

وی افزود: از تمامی عروس و داماد‌های استان خواهشمندم برای حفظ جان خود و نزدیکانشان از برگزاری مراسم عروسی خودداری کنند.

استاندار قزوین گفت: ۳۵۱ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات کرونایی به استان اختصاص پیدا کرده که از این میزان ۲۸۲ میلیارد تومان پرونده تشکیل شده و ۱۷۲ میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: از روز شنبه یکم آذر، محدودیت‌های تردد در استان اعمال می‌شود.

جمالی پور تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که در این دوره محدودیت، تمامی مایحتاج‌های اولیه مردم در تمامی فروشگاه‌های استان تأمین و به دست مردم برسد.

وی افزود: هیچگونه کسری مایحتاج عمومی از جمله روغن در استان وجود ندارد و بسیاری از مایحتاج اساسی مردم در استان تولید می‌شود.

استاندار قزوین گفت: اجازه نخواهیم داد احتکار کنندگان کالا‌های اساسی به اقتصادی مردم و کشور آسیب بزنند و تا به امروز هم کشفیات خوبی از کالا‌های احتکار شده داشتیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، فرمانداری ها، صداوسیما و ... در دور جدید محدودیت‌ها تعطیل نخواهند شد، گفت: روز شنبه برای دورکاری و فعالیت ۵۰ درصدی دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: اوایل امسال علیرغم اعمال دورکاری و محدودیت‌های حضور کارکنان دولتی در دستگاه ها، اما شاهد حضور کارکنان دولت و خانواده هایشان در سطح شهر و بازار‌ها و بی توجهی آن‌ها به مصوبات ستاد کرونا بودیم که این موضوع با مصوبات دولت برای دورکاری کارکنان، به شدت در تناقض بود.

جمالی پور گفت: مردم نیز با استفاده از اینترنت و یا تلفن در شرایط کرونایی می‌توانند کالا‌ها و مایحتاج عمومی خود را تأمین کنند تا تردد در سطح شهر به شدت کاهش پیدا کند.

وی افزود: آسفالت و بهسازی ۱۷ کیلومتر از محور آلتین کش در طارم سفلی، در دستور کار قرار دارد و به سرعت این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

جمالی پور گفت: مردم مناطق محروم استان مطمئن باشند که تمامی مصوبات عمرانی برای نوسازی و بازسازی آن مناطق در دستور کار قرار دارد و بر اساس سیر قانونی انجام خواهد شد.

استاندار قزوین با اشاره به شهر شدن زیاران و قشلاق تصریح کرد: موضوع شهر شدن این دو روستا به تصویب وزارت کشور و هیئت دولت رسید و مقدمات ایجاد این شهر‌ها انجام شده است و سعی می‌کنیم در اسرع وقت شهرداران این شهر‌ها منصوب شوند.

وی افزود: بخشی از مالیات استان قزوین در تهران پرداخت می‌شود، اما این اعتبار مربوط به استان قزوین است که خدمات را به کشور ارائه می‌کنند و با توجه به مذاکره با رئیس سازمان امور مالیاتی، بخشی از این اعتبارات به استان برگشته و ۳۵ درصد اعتبارات استان افزایش یافته است و مابقی نیز باید بعد از محاسبه به استان قزوین اختصاص پیدا کند.

جمالی پور گفت: واحد‌های تولیدی و صنفی که در استان قزوین فعالیت می‌کنند باید تمامی فعالیت‌های بانکی و مالیاتی شان در استان قزوین متمرکز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha