کد خبر: دشمنان-سلامتی-را-از-سبد-غذایی-حذف-کنید-پ
۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
دشمنان سلامتی را از سبد غذایی حذف کنید/پیاده‌روی سریع در داخل منزل!

دکتر فرزاد شیدفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تغذیه مناسب برای حفظ سلامتی و بالابردن سیستم ایمنی بدن، اظهار داشت: مردم حتما باید مصرف میوه و سبزیجات را در سبد غذایی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه مصرف میوه و سبزیجات حتما باید افزایش پیدا کند، افزود: برای حفظ سلامتی حتما باید مصرف مواد غذایی بسیار شیرین و خیلی زیاد چرب را از سبد غذایی حذف و یا بسیار کم مصرف کنیم.

مصرف انواع میوه و سبزیجات

متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: با مصرف مغز گردو، پسته، بادام و فندق نیز می توانیم بدنی سالم داشته باشیم اما اولویت اصلی و بسیار مهم که مردم نباید آن را فراموش کنند مصرف انواع میوه و سبزیجات به میزان کافی در روز است.

دکتر شیدفر گفت: یکی از نکات مهمی که حتما باید به آن توجه کنیم این است که افرادی که دچار کمبود ویتامین دی هستند باید مواد غذایی غنی از ویتامین دی و یا مکمل های غذایی ویتامین دی را زیر نظر پزشک و یا کارشناسان تغذیه مصرف کنند تا از این وضعیت کمبود ویتامین دی خارج شوند.

مصرف ویتامین دی

وی با تاکید بر اینکه کمبود ویتامین دی به خصوص در این دوران کروناویروسی می تواند مقاومت بدن را در برابر این بیماری کاهش دهد، بیان داشت: کمبود ویتامین دی می تواند شرایط التهابی بدن را بالا ببرد به همین دلیل یکی از نکات مهم این است که حتما باید وضعیت ویتامین دی مناسبی داشته باشیم.

پیاده روی در داخل منزل

متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: افرادی که در داخل منزل هستند با توجه به موضوع مهم ورزش کردن می توانند بین ۲۰ تا ۲۵ در داخل منزل پیاده‌روی و حرکت سریع داشته باشند.

دکتر شیدفر اضافه کرد: پیاده روی سریع در داخل منزل می تواند کمک کند که مردم دچار اضافه وزن نشوند و همچنین می تواند کمک کند افرادی که اضافه وزن دارند، اضافه وزن آنها تقلیل بیشتری پیدا کند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha