کد خبر: دورهمی-های-خانوادگی،-تاثیرگذارترین-ع
۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
دورهمی های خانوادگی، تاثیرگذارترین عامل در افزایش موارد ابتلا به کرونا است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان با تاکید بر پرهیز خانواده ها از برگزاری مراسم شب یلدا و دورهمی های خانوادگی گفت: دور هم جمع شدن در شب یلدا امسال می تواند زمستان سخت و بدی را به جای بگذارد.

وی به مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی برای حرکت در مسیر کاهش موارد ابتلا به کرونا ویروس تاکید کرد و گفت: یکی از نقاط قوت و موثر در کاهش موارد ابتلا به کرونا ویروس و پیشگیری از آن مشارکت، همراهی و همدلی مردم با مجموعه سلامت است.

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده برگزاری دورهمی های خانوادگی، تاثیرگذارترین عامل در افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس طی ماه های اخیر بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به ویژه کودکان در صورت ابتلا می توانند بدون علایم بالینی باشند گفت: این افراد بدون علائم می توانند ناقل بوده و در دورهمی ها بیماری را به صورت گسترده منتقل نمایند.

دکتر قلیان از شهروندان درخواست نمود با جدی گرفتن توصیه های بهداشتی و پرهیز از  برگزاری مراسم شب یلدا شیرینی این مناسبت باستانی را حفظ نموده و شاهد زمستانی با کمترین آسیب جانی در کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha