کد خبر: دولت-توجه-خود-به-پزشکان-عمومی-را-مضاعف-ک
۹ آبان ۱۳۹۵، ۸:۵۱

عضو انجمن پزشکان عمومی با اشاره به این‌که هنوز دولت به این نتیجه نرسیده که باید قدردانی خود از پزشکان  عمومی را مضاعف کند. گفت: کوریکلوم آموزشی این پزشکان در کشور باید  به‌روز رسانی شود.

 

 

رضا لاری پور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  خبرگزاری سلامت در ارتباط با ضرورت حمایت از پزشکان عمومی اظهار داشت: پزشکان عمومی در بخش‌های متفاوتی در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و اورژانس‌های کشور علیرغم همه ناملایمت‌هایی که وجود دارد توسط پزشکان عمومی به صورت شبانه‌روزی و به نحو مطلوبی اداراه می‌شود. از طرف دیگر همین پزشکان عمومی بار اصلی درمان یکی از بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی کشور که دولت‌ها آن را نتوانسته‌اند کاهش دهند، بر عهده گرفته و موضوع درمان اعتیاد را به خوبی مدیریت کرده‌اند.

وی افزود:  پزشکان عمومی مهمترین گروه پزشکی بوده که خدمات درمانی را در خط مقدم ارائه می‌کنند و در واقع خط اول نظام ارجاع را تشکیل می‌دهند لذا توانمندی پزشکان عمومی و قدرتمندی آنها سبب می‌شود در حوزه بهداشت پیشگیری و درمان وضعیت مطلوبی را داشته باشیم.

عضو انجمن پزشکان عمومی ادامه داد: آنقدر که مردم مناطق محروم قدر پزشکان را می‌دانند و از آنها قلبا قدردانی می‌کنند، هنوز دولت به این نتیجه نرسیده که باید قدردانی خود از پزشکان  عمومی را مضاعف کند. وضعیت آموزش پزشکان عمومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورتی است که سال‌ها کوریکلوم آموزشی و برنامه درسی آنها تغییر نکرده و با توجه به این‌که در بحث‌های درسی حداقل‌های لازم برای آموزش ارائه می‌شود، لازم است دوره‌های اختصاصی برای توانمندسازی پزشکان عمومی برگزار شود و افرادی که عضو هیأت علمی انجمن پزشکان عمومی انتخاب می‌شوند با توجه به رشته‌های متفاوتی که دارند باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

لاری پور با اشاره به اهمیت انتخابات انجمن پزشکان عمومی که اواخر آذر سال جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ افرادی که در انتخابات این انجمن پیروز می‌شوند باید برای ارتقا و توانمندی پزشکان عمومی در برنامه‌های خود اقدامات لازم و اساسی را مدنظر قرار دهند.

 

کد خبرنگار: 41070

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha