کد خبر: دونالد-ترامپ-در-برابر-اوباما-سکوت-نکرد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
دونالد ترامپ در برابر اوباما سکوت نکرده است!

رئیس جمهور آمریكا ترامپ می گوید كه وی در حال دریافت مراتب خوبی است و پاسخ رئیس جمهور سابق به شیوع آنفولانزای خوکی H1N1 در 2009 را بازگو می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از SkyNews، دونالد ترامپ در برابر انتقادهای اوباما که نحوه‌ی کنترل اوضاع در دوران همه‌گیری کروناویروس را زیر سوال برده بود، سکوت نکرد و نحوه مبارزه باراک اوباما با آنفولانزای خوکی را یادآوری کرد.
رئیس جمهور آمریكا ادعا كرد كه دولت وی درخشان است و پاسخ آقای اوباما به شیوع آنفولانزای خوك H1N1 در سال 2009 را یک فاجعه عنوان كرد و اظهار داشت كه وی هیچ سرنخی نداشت. او همچنین در انتقادهای خود معاون رئیس جمهور سابق و معترض دموکرات خود برای کاخ سفید جو بایدن، که به او لقب جوی خواب آلود را داده است را نیز ذکر کرد.

انتقاد رئیس جمهور سابق، اوباما از کنترل کروناویروس

این انتقادها پس از آن صورت گرفت که اظهارات آقای اوباما از تماس تلفنی کنفرانسی با اعضای سابق دولت وی آشکار شد. رئیس جمهور سابق گفت: آنچه ما با آن مبارزه می کنیم بک روند طولانی مدت است که در آن خودخواهی، قبیله ای بودن و دیدن دیگران به عنوان دشمن وجود دارد و  این امر به یک بی‌قرارری شدیدتر در زندگی آمریکایی‌ها تبدیل شده است.
آقای اوباما گفت که واکنش جهان به شیوع کروناویروس ضعیف بوده است. اگرچه وی گفت كه سقوط ناشی از كروناویروس در آمریكا حتی با بهترین دولت‌ها نیز ضعیف می‌بود، اما اضافه كرد: وقتی طرز فكر چه چیزی برای من وجود دارد و مقصر دانستن دیگران در آن وجود داشته باشد، یک فاجعه خواهد بود. 
رئیس جمهور پیشین همچنین قول داد كه قبل از انتخابات نوامبر به همان اندازه كه می تواند برای جو بایدن مبارزه و کمک انتخاباتی انجام دهد.

و اما پاسخ ترامپ در برابر اوباما

ترامپ در برابر اوباما
در پاسخ، آقای ترامپ توییت کرد: ما برای کنترل همه گیری کروناویروس در حال به‌دست آوردن موفقیت‌های فوق العاده ای هستیم، به خصوص می‌توان به منع زودهنگام مردم چین، منبع اصلی همه‌گیری از ورود به آمریکا اشاره کرد.
و آن را با فاجعه اوباما و جوی خواب‌آلود با نام آنفلوانزای خوکی H1N1 با موفقیت‌های کم، نظرسنجی های بد و نداشتن هیچ سرنخی مقایسه کرد.
با بیش از هفتادوپنج هزار (75000)کشته، ایالات متحده از کروناویروس تلفات بیشتری نسبت به سایر کشورها داشته است. تاکنون تقریبا 1.3 میلیون نفر در آنجا آلوده شده اند.
در طول بیماری همه گیر آنفولانزای خوکی، تقریباً 61 میلیون مورد عفونت وجود داشته، اما کمتر از سیزده هزار (13000) مرگ و میر در طی یک سال کامل در آن زمان رخ داد.
آقای اوباما اظهارات عمومی کمی در مورد واکنش آمریکا به این بیماری همه گیر کرده است، حتی در شرایطی که آقای ترامپ دولت او را به عدم موفقیت در تهیه ذخایر کافی متهم کرد.
سخنگوی کاخ سفید، کیلی مک انانی، نحوه برخورد آقای ترامپ با کروناویروس را بی سابقه توصیف کرد و ادعا داشت اقدامات رئیس جمهور به نجات جان آمریکایی ها کمک کرده است.
نظرسنجی ها حاکی از آن است که رقابت بین دونالد ترامپ و آقای بایدن با وجود تنها شش ماه تا زمان رای گیری آمریکایی ها نزدیک است.
اظهارات آقای اوباما برای نخستین بار توسط یاهو نیوز گزارش شد و دفتر رئیس جمهور سابق از اظهار نظر درباره این نشت اطلاعاتی خودداری کرده است.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha