کد خبر: دیدار-استاندار-خراسان-رضوی-با-وزیر-صنا
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۴۷
دیدار استاندار خراسان رضوی با وزیر صنایع تاجیکستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدصادق معتمدیان در این دیدار گفت: وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر و مراکز تحقیق و توسعه دانشگاهی و واحدهای صنعتی در خراسان رضوی زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه کاملا فراهم کرده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان اسلام دارای جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی، تفریحی و تجاری است که آن را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده است.

وی به ظرفیت توریسم سلامت در خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: کلانشهر مشهد به دلیل وجود پزشکان و کادر درمانی مجهز و هزینه‌های مناسب درمانی در حوزه گردشگری سلامت از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.

معتمدیان با تاکید بر اینکه امروزه کریدورهای ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شوند، بیان کرد: از طریق اتصال آسیای میانه به چابهار، دستیابی به فرصت‌های اقتصادی دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مشهد و دوشنبه تاجیکستان اعلام آمادگی کرد.

وی از مقامات تاجیکستانی برای حضور در مشهد جهت دیدار با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی استان برای سرمایه‌گذاری دعوت به عمل آورد.

ضراب الدین فیض الله، وزیر صنایع تاجیکستان در این دیدار ضمن استقبال از همکاری دوجانبه با کشور ایران به ویژه استان خراسان رضوی گفت: این کشور آمادگی سرمایه‌گذاری دوجانبه هر چه بیشتر را در زمینه‌های مختلف دارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاندار خراسان رضوی و پتانسیل‌های موجود در این استان از ظرفیت محدود این کشور در تولید ماشین آلات کشاورزی خبر داد و در خصوص افزایش این ظرفیت توسط ایران اعلام نیاز کرد که در این راستا استاندار خراسان رضوی ضمن تماس با مسئولین مربوطه در ایران، از اعلام آمادگی کشورمان در جهت افزایش سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های کشورمان بر اساس تجارب داخلی برای تولید ماشین آلات کشاورزی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha