کد خبر: دیدار-رئیس-جمعیت-هلال-احمر-با-امام-جمعه
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۵
دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با امام جمعه خرم آباد/ بررسی و ارزیابی شرایط جمعیت هلال احمر لرستان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی عصر امروز در سفری 2 روزه وارد استان لرستان شد. وی در بدو ورود مورد استقبال امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر قرار گرفت و  سفر خود به استان لرستان را با دیدار با امام جمعه خرم آباد آغاز کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، گفت: به منظور ارزیابی شرایط جمعیت هلال احمر لرستان، به این استان سفر کردم. در چند سال گذشته استان لرستان با بلایای طبیعی متعددی مواجه بوده و ضرورت دارد به این استان نگاهی ویژه داشته باشیم.

وی درباره توزیع بسته های کمک معیشتی از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهارداشت: از زمان شیوع کرونا در کشور، بخشی از مردم دچار مشکلات معیشتی شدند و ما در جمعیت هلال احمر به لطف خدا و کمک خیران توانستیم به تعداد قابل توجهی از آسیب دیدگان کمک های نقدی و غیرنقدی داشته باشیم.

دکتر همتی با تاکید بر اجرای طرح «آمران سلامت» از سوی این جمعیت در سراسر کشور، بیان کرد: جمعیت هلال احمر پس از فرمایشات مقام معظم رهبری با اجرای طرح «آمران سلامت» به کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شتافت تا مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کند. در این طرح ۱۳ هزار داوطلب مشارکت داشتند.

 وی با اشاره به اجرای طرح خانه های هلال در سراسر کشور، افزود: ابتکار خانه های هلال احمر با استفاده از ظرفیت داوطلبان؛ کاری ماندگار خواهد بود که به جمعیت هلال احمر برای رسیدن به جامعه ای تاب آور کمک خواهد کرد و ما مصمم هستیم تا پایان دولت دوازدهم تعداد خانه های هلال را به پنج هزار خانه افزایش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر به افتتاح سایت هوایی جمعیت هلال احمر استان لرستان اشاره کرد و گفت: هزینه هر بالگرد حدود 13 و نیم میلیون دلار  بوده و فردا سایت هوایی در استان لرستان افتتاح می شود که این سایت؛ هدیه جمعیت هلال احمر به مردم غیور این استان است.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی، امام جمعه خرم آباد ضمن تشکر از زحمات، تلاش ها و موفقیت های جمعیت هلال احمر خطاب به دکتر همتی، گفت: تلاش‌های شما کاملا روشن و مبرهن است، نقش جمعیت هلال احمر به خصوص در بلایای طبیعی، بسیار برجسته و تسکین بخش است.

وی به سیل سال 98 استان لرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان های استان لرستان در اسفند 97 و فرودین 98 شاهد سیل بی سابقه ای بود که منجر به تخریب زیرساخت‌های این استان شد. خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی و جمعیت هلال احمر در این سیل به کمک مردم استان آمدند که جا دارد از آنها تشکر کنیم.

امام جمعه خرم آباد  تاکید کرد: هر کس به گونه ای عمل کند که مردم امیدوار شوند در حقیقت با پیامبر مکرم اسلام(ص) بیعت کرده است. جمعیت هلال احمر هم جمعیتی مردم نهاد و انسان دوست است که در حوادث گوناگون در کنار مردم حضور دارد و آن ها را به آینده دلگرم و امیدوار می کند.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر نیازمند افراد دانا و توانمند است،  بیان کرد: هر مسلمانی که به همنوع خودش فکر و کمک نکند،  مسلمان نیست، بنابراین هلال احمر نیازمند افراد دانا و توانمند است که خودشان را با نیازهای زمان تطبیق دهند و به کمک همنوعانشان برآیند. فلسفه جمعیت هلال احمر به گونه ای است که به افراد دانا، توانا و دانشمند نیاز دارد که خوشبختانه این جمعیت در این مسیر گام برمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: سیل به وضعیت معیشتی خانواده‌ها آسیب زیادی وارد کرد، مشکل عمده این استان بیکاری بوده و نیازمند توجه ویژه است،

وی با بیان اینکه استان لرستان همچون پادگان برای جمهوری اسلامی کار کرد و با تقدیم 6 هزار و 300 شهید، حافظ این نظام بوده است و برای تداوم آن همواره تلاش می‌کند، خطاب به دکتر همتی، گفت: از جنابعالی به عنوان متخصصی آشنا و دلسوز که به زوایای استان اشراف دارید، انتظار داریم به استان لرستان کمک کنید و در سطح ملی برای کاهش مشکلات ما تلاش کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha