کد خبر: رئیس-پلیس-فتا-تهران-بزرگ-متهم-پرونده-و
۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری متهمی که با راه اندازی کانالی در شبکه اجتماعی اقدام به درج مطالب و اخبار خلاف واقع به وزیر بهداشت می کرد ، خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت سرهنگ کاکوان  اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع منتسب نمودن اعمالی بر خلاف حقیقت به شکوائیه وزارت بهداشت‌ و آموزش پزشکی به این پلیس واصل گردید که نماینده شاکی اعلام داشت، شخص یا اشخاصی ناشناس با راه‌اندازی کانالی در یک شبکه اجتماعی اقدام به درج مطالب و اخبار خلاف واقع و نسبت دادن به وزیر بهداشت کرده و این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

وی افزود: در این خصوص با انجام اقدامات فنی و رایانه‌ای از جمله ردیابی اینترنتی "گرداننده اصلی شبکه اجتماعی" شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: متهم در پلیس فتا به جرم خود معترف و انگیزه خود را "بالا بردن تعداد اعضای کانال خود و کسب درآمد" اعلام کرد، همچنین پرونده پس از جمع آوری ادله لازم به همراه متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتا  با هشدار به شهروندان ادامه داد : مطابق قانون جرایم رایانه‌ای انتشار هرگونه مطلب کذب و نشر اکاذیب‌، مشمول قوانین و جرایم رایانه‌ای بوده و  از سوی دستگاه قضائی و پلیس فتا پایتخت پیگرد قانونی دارد ، لذا صاحبان کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی باید بدانند که نوشتن اخبار و یا مطالب خلاف واقعیت علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بالاخص قشر زحمت‌کش جامعه پزشکی جرم محسوب شده و با مجرمان به شدت برخورد خواهد شد.

وی از مردم خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha