کد خبر: راهنمای-استفاده-از-روغن-های-طبیعی-برای
۷ مرداد ۱۳۹۵، ۴:۰۶

خشک شدن پوست، مو و حتی ناخن ها مشکلات فراوانی به همراه دارد. پوست کف سر دچار خارش می شود و یا پوست پوست می شود و ناخن ها نیز نازک و ضعیف می شوند. روغن های طبیعی راه حلی عالی و بی ضرر هستند تا درخشش پوست، مو و ناخن ها را بازگرداند. اما بسیار مهم است که از روغنی درست استفاده کنیم. در ادامه برخی از مشکلات شایع که با عوض شدن فصل اتفاق می افتند را بررسی می کنیم و برای هرکدام روغن های طبیعی مناسب را معرفی خواهیم کرد.

آسیب دیدن موها

گاهی عوض شدن فصل نوید تغییر در دانه دانه ی تارهای مو را می دهد، تغییر در بافت مو می تواند باعث شود مو به راحتی بشکند و آُسیب ببیند. از روغن گل شمعدانی و روغن چوب صندل روی موها استفاده کنید تا جانی تازه به موهای اسیب دیده دمیده شود. روغن گل شمعدانی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که موها را ترمیم می کنند و روغن چوب صندل نیز تارهای مو را قوی می کند.

خارش و پوسته پوسته شدن

تا به حال هنگام شانه زدن موها با تکه های خشک پوست کف سر و یا بدتر با بارش برف از سرتان هنگام پوشیدن لباسی مشکی مواجه شده اید؟ ممکن است دچار درماتیت سبورئیک شده باشید، خارش پوست کف سر آزار دهنده است اما به اندازه این مورد به ریزش مو آسیب وارد نمی کند. روغن درخت چای، مانند یک ضد قارچ و ضد باکتری عمل می کند. این روغن به از بین رفتن آسیب موها و خارش پوست سر کمک می کند.

رنگ پریده شدن پوست

بیشتر مواقع هوای سرد باعث رنگ پریده شدن پوست و خشکی آن می شود. چند قطره از روغن کندر و روغن چوب صندل را به کرم مرطوب کننده یا ماسک صورت خود اضافه کنید. روغن کندر مانند یک ضد التهاب روی پوست عمل می کند، و روغن چوب صندل نیز به رطوبت و تسکین پوست کمک می کند.

شکننده شدن ناخن ها

خشکی پوست تنها نگرانی نیست، خشکی و نازک شدن ناخن ها هم یک مشکل بزرگ است. هر شب از روغن مُر، کندر و روغن لیمو، روی ناخن ها استفاده کنید تا قوی شوند. مُر روغنی مرطوب کننده است در حالی که کندر التهاب را تسکین می دهد و لیمو نیز ناخن ها را قوی می کند. توجه به مواد مغذی نیز بسیار مهم است، مهمترین کمبودهایی که به خشکی و نازکی ناخن ها منجر می شود مربوط به ویتامین های گروه B و فقر آهن است.

منبع:kermany.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha