کد خبر: راه-یافتگان-جامعه-پزشکی-به-دهمین-خانه-م
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸

منتخبین جامعه پزشکی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چه افرادی و با چه سوابقی هستند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری سلامت، ماراتن انتخابات مجلس دهم در روزهای پایانی سال 94 در حالی به پایان رسید که مردم همیشه در صحنه جموری اسلامی ایران در هفتم اسفند ماه با شناختی کامل به منتخبان خود برای مجلس دهم رای داده و به آنان برای دوره‌ای چهارساله وکالت دادند تا برای ابعاد متخلف زندگی آنان تصمیم‌گیری کرده و قوانینی را به این منظور وضع کنند.

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی همواره با مشارکت حداکثری مردم همراه بوده و جناح‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران همواره با یکدیگر در انتخابات‌ها به رقابت سالم پرداخته و در نشست‌های انتخاباتی به تشریح عقاید و نظرات خود برای اداره جامعه و دادن وعده‌های انتخاباتی می‌پردازند.

در این میان یکی از مهمترین مطالبات مردم از نمایندگان منتخب خود در مجلس بهبود وضعیت زندگی و سلامت آنان است که  جامعه پزشکی کشور نقش پررنگی را در تحقق این امر ایفا می‌کنند. 

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله اول به انتخاب 221 نماینده از 207حوزه منجرشد، در مرحله دوم 68 نماینده در 56 حوزه انتخاب خواهند شد که از میان 20 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، فقط شش عضو توانستند راهی مجلس دهم شده و یک عضو نیز به دور دوم راه یافت.

از این رو بر آن شدیم تا در گزارشی راه یافتگان جامعه پزشکی به خانه ملت را درمرحله اول  دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را از منظر تخصص و سوابق اجرایی بررسی کنیم.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حوزه انتخابیه زاهدان به عنوان منتخب دوم مردم راهی مجلس شورای اسلامی شد. وی در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم نیز نماینده مردم زاهدان در مجلس بوده است. دکتر شهریاری در مجلس هشتم به عنوان نایب رئیس اول و در مجلس نهم به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشغول به فعالیت بوده است.

وی در سوابق خود، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست قطب علمی چشم پزشکی کشور از سال ۱۳۸۰ تاکنون را ذکر کرده است.

مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات که در مجلس هشتم و نهم به عنوان یکی از اصلاح‌طلب‌ترین نماینده‌ها حضور داشت، بار دیگر به عنوان نماینده مردم تبریز در مجلس حضور خواهد داشت وی جراح قلب است و در زمره چهره‌های سرشناس مجلس دهم به شمارمی‌رود.

قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم است. وی انتخابات مجلس دهم نیز توانست به عنوان نفر اول از حوزه انتخابیه مشهد و کلات راهی مجلس شود. وی پیش از این در دو مجلس هشتم و نهم نیز نماینده مردم مشهد بوده است. قاضی‌زاده هاشمی متخصص گوش و حلق و بینی بوده است.

عبدالرضا عزیزی پزشک عمومی نماینده استان خراسان شمالی در مجلس دهم است که در این دوره نیز توانست اعتماد مردم را برای چهارسال بگیرد.وی در مجلس هشتم و نهم نماینده بود است که در سمت وی در مجلس نهم ریاست کمیسیون اجتماعی بوده است.

علی نوبخت معاون اسبق وزارت بهداشت از دیگر چهره‌های شاخص مجلس دهم است که از تهران توانست آرای مردم را به خود اختصص دهد.این متخصص ارتوپدی برادر سخنگوی دولت نیز هست.

محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بار دیگر در مجلس دهم نماینده مردم آستانه اشرفیه باقی ماند.

رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بار دیگر توانست نظر مردم حوزه انتخابیه خود را جلب کرده و در مجلس باقی بماند.

سیامک مره صدق استاد دانشگاه، دارای دکتری متخصص جراحی عمومی و نماینده کلیمیان در دوره هشتم و کنونی و البته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است.

وی در انتخابات مجلس دهم نیز بار دیگر توانست اعتماد کلیمیان کشور را جلب کرده و در مجلس دهم نیز به عنوان نماینده مردم کلیمی در بهارستان حضور داشته باشد.

اکبر ترکی متخصص رادیولوژی از اصفهان، محمدرضا امیرحسنخانی متخصص چشم از استان خراسان جنوبی و بهروز بنیادی فوق تخصص عفونی اطفال از استان خراسان رضوی که عضو هیات علمی دانشگاه نیز هست به مجلس دهم راه یافته‌اند.

احمد همتی رئیس نظام پزشکی سمنان متخصص اطفال است  که از سوی مردم سمنان برای مجلس دهم انتخاب شده است.

ابولفضل سروش عضو انجمن اسلامی پزشکان که از تهران به نمایندگی مجلس به مدت چهارسال از سوی مردم انتخاب شده است.

بهرام پارسایی از شیراز دندانپزشک متبحری است که از سوی مردم برای نمایندگی مردم شیراز در مجلس دهم انتخاب شده است.

محمد وحدتی حلان از آذربایجان شرقی، یعقوب شیویاری از آذربایجان شرقی، بشیرخالقی از اردبیل، محسن علیجانی زمانی از تهران، محمود نگهبان سلامی از خراسان رضوی، سید راضی نوری از شوش، محمدرضا رضایی کوچی از جهرم، سید مهدی فرشادان از کردستان، احمد حمزه از کهنوج، ذبیح الله نیک‌فر لیالستانی از لاهیجان، اکبر رنجبرزاده از همدان و مرتضی خالقی از زنجان پزشکان عمومی هستند که به مجلس دهم راه یافته‌اند.

ضیاءالله اعزازی ملکی از آذربایجان شرقی لیسانس رادیولوژی، رضا علیزاده از آذربایجان شرقی فوق لیسانس گیاه پزشکی، ناهید تاج الدین از اصفهان کارشناس ارشد زیست شناسی و دانشجوی دکترای ژنتیک ، حیدرعلی عابدی از اصفهان دکترای پرستاری از گروه‌های دیگر پزشکی هستند که به مجلس دهم راه یافته اند.

کدخبرنگار 41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha