کد خبر: روپوش-سفید-بر-تن-خبرنگاران
۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۵۰
روپوش سفید بر تن خبرنگاران

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»؛ روز خبرنگار سال جاری در حالی فرا رسیده که قلم خبرنگاران کشورمان بیش از پیش برای نوشتن مطالب بهداشتی و پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. قلمی ارزشمند که به دلیل نوشتن مطالبی مهم و ضروری برای عموم مردم شایسته سوگند الهی است.

با شیوع کرونا دو قشر کادر درمان و خبرنگاران در کشورمان به شدت به هم نزدیک شده و به صورت شبانه روزی شروع به کار کردند؛ کادر درمان برای درمان مردم و خبرنگاران برای انتقال اطلاعات لازم به مردم و آموزش انها در حوزه پیشگیری از کرونا. نزدیکی که در کنار افزایش اطلاعات پزشکی و مراقبتی مردم، دست فیک نیوزها و اشخاص غیر متخصص که تلاش داشتند با انتشار اخبار غیر علمی در خصوص کرونا مردم را فریب دهند، رو کرد.

خبرنگاران طی این مدت در کنار پزشکان و متخصصان حقیقی قرار گرفته مانع جولان افراد غیر متخصص و رواج روش‌های غیر علمی در حوزه مقابله با کرونا شده‌اند. این عملکرد خبرنگاران قابل تقدیر و تشکر است.

همچنین طی این مدت شاهد تلاش های خبرنگاران برای نشان دادن تلاش های کادر درمان و از خود گذشتگی پزشکان و پرستان بودیم. در سایه این تلاش ها بود که مردم با عملکرد کادر بیمارستان‌ها برای درمان کرونا به خوبی آشنا شدند. خبرنگاران در تمام این مدت با جدیت زحمات پزشکان و پرستاران را نشان دادند؛ در این مجال ضمن تبریک روز خبرنگار از تمامی خبرنگارانی که بی وقفه برای مراقبت از مردم کشورمان در کنار کادر درمان بودند و به خوبی عملکرد آنها را منعکس کردند تشکر و اعلام می کنم که ما پزشکان نیز زحمات شما خبرنگاران را دیده و قدردان تمامی این تلاش ها هستیم و شما خبرنگاران را در این مبارزه بزرگ در کنار خود و جزو خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور می دانیم.

اما مسئله مهم این است که ماجرای کرونا تمام نشده و کادر درمان کشور همچنان در این مبارزه سخت به همراهی مجدانه خبرنگاران متخصص نیاز دارد. همراهی خستگی ناپذیری  که با اموزش و اقناع عموم مردم می‌تواند بار بزرگی از دوش پزشکان و پرستاران بردارد و کمک کند زودتر بر مشکل کرونا غلبه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha