کد خبر: رکورد-رونالدو-در-تیم-فوتبال-منچستریون
۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۶
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت، یکی از نکات قابل توجه نقل و انتقالات تابستانی بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد بود. هواداران منچستریونایتد منتظر بازگشت رونالدو به اولدترافورد بودند، اما وقتی این اتفاق رخ داد، غیرمنتظره به نظر می‌رسید. کریستیانو رونالدو اکنون به بازیکن متفاوت و موثرتری تبدیل شده است. رونالدو در طول دوران ۶ ساله حضور در منچستر یونایتد چند رکورد را به نام خود ثبت کرد. با وجود این که باشگاه منچستر یونایتد در طول ۱۲ سال گذشته متحمل تغییرات زیادی شده است، اما هیچ یک از بازیکنان این تیم به اندازه‌ای خوب نبودند که بتوانند رکورد‌های رونالدو را بشکنند. در این گزارش ۵ رکورد رونالدو در منچستر یونایتد را بررسی می‌کنیم.

۱- تنها بازیکن منچستر یونایتد که توپ طلا گرفته است

جایزه بهترین بازیکن جهان که از سوی فیفا اهدا می‌شود، یک جایزه بسیار معتبر است. کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌های ملی به همراه نمایندگان رسانه‌ها با آرای خود بهترین بازیکن دنیا در طول یک سال میلادی را انتخاب می‌کنند. کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۸ به دلیل عملکرد فوق العاده‌ای که در منچستر یونایتد داشت، جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را دریافت کرد. مهاجم پرتغالی با کسب ۹۳۵ امتیاز بالاتر از لیونل مسی با ۶۷۸ امتیاز و فرناندو تورس با ۲۰۳ امتیاز ایستاد. تنها بازیکنانی می‌توانند جایزه بازیکن سال فیفا را از آن خود کنند که از کیفیت بالایی برخوردار باشند و درخشش آن‌ها تداوم داشته باشد. قبل از کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۸، هیچ یک از بازیکنان این تیم نتوانسته بودند توپ طلا را از آن خود کنند. با توجه به افت منچستر یونایتد پس از سر الکس فرگوسن، تصور این که بازیکن دیگری از این تیم بتواند چنین جایزه فردی معتبری را به دست بیاورد، دور از انتظار است، اما اکنون که کریستیانو رونالدو به منچستر یونایتد بازگشته، ماجرا برای شیاطین سرخ می‌تواند متفاوت باشد.  

۲- تنها بازیکن منچستر یونایتد که برنده کفش طلای اروپا شده است

کفش طلای اروپا هر فصل به بهترین گلزن لیگ‌های معتبر اروپا اهدا می‌شود. کریستیانو رونالدو ۴ بار در دوران حرفه‌ای خود این جایزه را کسب کرده است، یک بار در منچستر یونایتد و ۳ بار در رئال مادرید. رونالدو در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ موفق شد نخستین کفش طلای اروپای خود را به دست آورد و به نخستین وینگری تبدیل شد که این جایزه را کسب کرده است. رونالدو در آن فصل ۳۱ گل برای شیاطین سرخ به ثمر رساند. دانیل گویزا، بازیکن مایورکا با ۲۷ گل پس از او بهترین گلزن اروپا شد. پس از جدایی کریستیانو رونالدو از منچستر یونایتد، هیچ بازیکنی نتوانسته است حتی آماری نزدیک به او ثبت کند.  

۳- بیشترین گل زده برای منچستر یونایتد در طول یک فصل

کریستیانو رونالدو نه تنها در ایجاد موقعیت برای هم تیمی هایش مهارت داشت، بلکه یک ماشین گلزنی برای شیاطین سرخ بود. کریستیانو رونالدو در نخستین دوره حضورش در منچستر یونایتد ۲۹۲ بازی انجام داد و ۱۱۸ گل به ثمر رساند. در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷، علاوه بر جام قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی لیگ قهرمانان را هم به دست آورد. فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بهترین فصل حضور رونالدو در منچستر یونایتد بود، زیرا او توانست در ۳۴ بازی ۳۱ گل بزند. تا به امروز هیچ یک از بازیکنان منچستر یونایتد موفق نشده اند در یک فصل لیگ برتر ۳۱ گل به ثمر برسانند. نزدیک‌ترین بازیکنی که به این رکورد رسیده، وین رونی با ۲۷ گل در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ بوده است.  

۴- تنها بازیکن منچستر یونایتد که برنده جایزه پوشکاش شد

در سال ۲۰۰۹ فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تصمیم گرفت جایزه‌ای تحت عنوان پوشکاش را به زننده زیباترین گل سال اهدا کند. این جایزه به یک فوتبالیست مرد یا زن اهدا می‌شود که شگفت انگیزترین و زیبا‌ترین گل سال را به ثمر برساند. در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ لیگ قهرمانان اروپا، منچستر یونایتد در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف پورتو رفت. کریستیانو رونالدو در دیدار برگشت یک گل تماشایی به ثمر رساند. کریستیانو رونالدو پس از دریافت توپ از اندرسون در فاصله ۴۰ متری تا دروازه اقدام به شوتزنی کرد. ضربه رونالدو آن قدر خوب بود که دروازه بان هیچ شانسی برای مهار آن نداشت. کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۹ به خاطر این گل عالی، شایسته دریافت جایزه پوشکاش از فیفا شد. وین رونی دیگر بازیکن منچستر یونایتد است که به خاطر ضربه سر زیبا مقابل منچستر سیتی در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ نامزد دریافت این جایزه شد، اما دستش از آن کوتاه ماند.  

۵- پرسودترین بازیکن برای منچستر یونایتد

کریستیانو رونالدو در تابستان سال ۲۰۰۳ با منچستر یونایتد قرارداد امضا کرد. بازیکن پرتغالی در آن زمان فقط ۱۸ سال داشت. رونالدو در نخستین دوران حضورش در منچستر یونایتد پیشرفت کرد و به یکی از بهترین وینگر‌های جهان تبدیل شد. پا‌های سریع، قدم‌های زیرک و توانایی شگفت انگیز رونالدو در گلزنی مداوم او را به بهترین بازیکن جهان تبدیل کرد. ستاره منچستریونایتد در دوران خاطره انگیزی که در اولدترافورد گذراند، همیشه تیتر یک اخبار بود. کریستیانو رونالدو از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ به مدت ۶ سال در منچستریونایتد بازی کرد و سرانجام مورد توجه رئال مادرید قرار گرفت. در تابستان سال ۲۰۰۹، منچستر یونایتد و رئال مادرید برای انتقال کریستیانو رونالدو به توافق رسیدند و رئال مادرید ۸۰ میلیون پوند برای این انتقال پرداخت کرد که در آن زمان رکورد گران‌ترین انتقال دنیای فوتبال بود. منچستر یونایتد تاکنون برای فروش بازیکنان خود مبلغ بالایی دریافت نکرده است. انتقال روملو لوکاکو به اینتر میلان با مبلغ ۷۴ میلیون پوند دومین انتقال پرسود شیاطین سرخ بود. بعید به نظر می‌رسد که این رکورد به زودی شکسته شود. منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha