کد خبر: زیرساخت-های-درمانی-همچنان-مغفول-استبه
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۰۱

وزیر بهداشت با بیان این که زیرساخت های درمانی همچنان مغفول است، حضور سرمایه گذاران را ضرورت بخش سلامت عنوان کرد.

 

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری سلامت اظهار داشت: علیرغم اقدامات بسیاری که طی سال های گذشته انجام شده، اما زیرساخت های کشور به ویژه در حوزه درمان همچنان مغفول است.

هاشمی با اشاره به پیشرفت های علمی درمان سرطان افزود: مراکز تخصصی درمان سرطان در تهران و چند مرکز استان وجود دارد که این امکانات باید در سراسر کشور توسعه یابد.

وی با بیان این که دیگر بخش های درمانی نیز با چالش مواجه هستند، رفع آن را نیازمند جذب سرمایه عنوان و تصریح کرد: هدف از حضور سرمایه گذاران، رشد شاخص های سلامت است؛ اما قصد نداریم مردم خدمات را با قیمت غیردولتی دریافت کنند.

عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: بازپرداخت سرمایه در بخش سلامت طولانی مدت است و به همین دلیل سرمایه بایستی تامین امنیت برای سرمایه گذار ملموس باشد.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که عرصه خدمات در بیمارستان ها مطلوب نیست، گفت: در نظر داریم بیمارستان های زنجیره ای را با مشارکت سرمایه گذاران احداث نماییم.

وی، نرخ خدمات در این بیمارستان ها را دولتی_خصوصی عنوان کرد و افزود: بازسازی و نوسازی بیمارستان های دولتی نیز در قالب جذب سرمایه انجام می شود، اما نرخ خدمات در این مراکز درمانی همچنان دولتی است.

وزیر بهداشت، جذب سرمایه در حوزه سلامت را تفکری جدید عنوان و تصریح کرد: به دنبال تصدیگری نیستیم. خرید خدمت، سیاستگذاری و نظارت بر عهده ما است.

هاشمی خاطرنشان کرد: با احداث بیمارستان های زنجیره ای، هزینه پرداختی از جیب مردم کاهش می یابد که این مهم را در قالب طرح تحول سلامت محقق ساختیم.

کدخبرنگار41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha