کد خبر: سامانه-هوشمند-تصويربرداري-عنبيه-چشم-م
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۳۲

فرمانده انتظامي پايتخت از راه اندازي سامانه هوشمند تصوير برداري عنبيه چشم متهمان در ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد و گفت:هدف از راه اندازي سامانه مذکور ، تجميع و به روز رساني بانک اطلاعات متهمان به ويژه مجرمان و سوداگران مرگ در حوزه مواد مخدر است.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار "ساجدي نيا" در حاشيه افتتاح سامانه هوشمند تصويربرداري عنبيه چشم متهمان حوزه مواد مخدر که صبح امروز با حضور سردار " محمد مسعود زاهديان " رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا و مسئولان پليس فاتب برگزار شد ،گفت: با توجه به اينکه سامانه هوشمند تصويربرداري عنبيه چشم متهمان چند سالي است که در پليس اغلب کشور هاي توسعه يافته دنيا مورد بهره برداري قرار گرفته و نتايج خوبي را به دنبال داشته بر آن شديم تا اين سيستم را براي اولين بار در کشور به صورت پايلوت در ستاد پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نصب و راه اندازي کنيم.

اين مقام ارشد انتظامي هدف از راه اندازي سامانه مذکور را تجميع و به روز رساني بانک اطلاعات متهمان به ويژه مجرمان و سوداگران مرگ حوزه مواد مخدر دانست و در خصوص محاسن سامانه مذکور عنوان داشت: اين سامانه درصد خطاي بسيار پاييني نسبت به روش انگشت نگاري که در حال حاضر مورد استفاده قرار مي گيرد؛ دارد.

رئيس پليس پايتخت با اشاره به سرعت پردازش بسيار بالا اين سامانه نسبت به سيستم انگشت نگاري قديم،عنوان داشت:شناسايي و استعلام سوابق متهمان دستگير شده در سامانه يادشده با سرعت بالايي صورت مي گيرد و به پليس در اخذ نتيجه در پرونده هاي قضائي کمک شاياني مي کند.

سردار ساجدي نيا تصريح کرد: با راه اندازي سامانه مذکور دسترسي و بهره برداري از سوابق متهمان از طريق بانک هاي اطلاعاتي توسط تمامي پليس ها در حوزه جرايم مرتبط با موادمخدر و دستگيري ديگر مرتبطان پرونده به صورت آني در سراسر کشور و در اسرع وقت امکان پذير خواهد بود.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پايان خاطرنشان کرد:اميدواريم با راه اندازي سامانه هوشمند تصويربرداري عنبيه چشم متهمان، از موازي کاري؛اتلاف وقت و هزينه هاي سازمان در روند رسيدگي به پرونده حوزه مواد مخدر تا حد قابل ملاحظه اي کاسته شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha