قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران توان دفاعی بومی شده است و حرفهای امریکائیها بی منطق و غلط است، چرا که آمریکائیها از دهها موشک با کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی که غاصب سرزمین فلسطین  و جنایتکار بالفطره است و کشتار وحشیانه آل سعود در یمن  سخن نمی گویند.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از سپاه نیوز سردار سرلشکر پاسدار دکتر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمااندهی معظم کل قوا که بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه استان قم سخنرانی می کرد ضمن  تبریک ولادت حضرت زینب (س)و روز پرستار به تشریح تاثیرات پیروزی انقلاب اسلامی  بر تغییر و تحولات محیط بین الملل منطقه ای و ملی پرداخت و گفت:رخداد عظیم انقلاب کبیر اسلامی  مردم به رهبری حضرت امام   و تداوم آن توسط مقام معظم رهبری  حضرت امام خامنه ای  باعث تغییر و تحولات  در ساختارهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ، امنیتی و اجتماعی منطقه ، جهان و ایران شده است.

وی  افزود:در اغلب موارد تغییر و تحولات در محیط منطقه ای و  بین الملل پس از یک تقابل و چالش حاصل میشود و ممکن است آینده از تلاقی چندین موضوع بوجود آید .

سرلشکر صفوی کلیدها و موارد اساسی که آینده را تحت تاثیر قرار می دهند شامل روندها و رویدادها و راهبردها بر شمرد و گفت:تغییر  نقشه جامع جهان حاصل تلاقی سه موضوع روندها و رویدادها و راهبردها  است .

وی ادامه داد:از رشد و توسعه  روندهای جدید بعنوان انقلاب علم و فناوری در آغاز  قرن جدید نام می برند. که یکی ازا نواع  تغییرات می باشد که مصداق آن فن اوریهای نانو زیستی و اطلاعات به همراه فناوریهای شناختی که به عنوان فناوریهای همگرا نام گرفته شده است   و سایر فنا وری های  نوین دیگر  از مصادیق رشد و توسعه این روندها  می باشد.

وی افزود:روند رشد جمعیت جهان از حدود  هفت میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون نفر  کنونی که بیش از یک میلیارد  و ششصد میلیون نفر آنرا مسلمانان تشکیل می دهند  و اینکه جمعیت جهان در سال 2050 به حدود نه میلیارد و یکصد میلیون نفر  خواهد رسید که بیش از دومیلیارد و پانصد میلیون آنان مسلملن خواهند بود  و تا سال 2070  تعداد مسلمانان  جهان از تعداد مسیحیان جهان بیشتر خواهد شد از دومین تغییرات  در ابعاد انسانی و جمعیتی جهان است.

دکتر صفوی روند گرم شدن زمین و تغییرات در وضعیت اقلیمی و همچنین روند افزایش ثروت و قدرت در برخی از مناطق جهان را از دیگر روندهای حاکم دانست و در خصوص رویدادها و راهبردهای تغییر دهنده جهان گفت:رویدادها  یا رخدادها  حوادث و وقایعی هستند که منجر به تغییرات جزیی و کلی در محیط می شوند.

وی افزود:رخدادهای گاهی نظم موجود در روند  ها را بر هم می زنند  و پیش فرض اساسی مولفه ر ویداد این است که تغییرات در جهان دارای گسستگی تاریخی می شوند.

وی در ادامه از لشکر کشی امریکا به غرب اسیا و اشغال نظامی افغانستان و بیداری اسلامی و نیز شکست صهیونیستها در جنگهای 33 روزه لبنان و 22و 50 روزه نوار غزه  و نیز جنبش عدالت خواهنه و مبارزه با نظام سرمایه داری جهان یا جنبش وال استریت ، همچنین راه اندازی گروه های تکفیری بعنوان برخی از این راهبردها نام برد  و گفت:اگر بتوانیم  تصویری از این تغییرات و  تحولات در جهان اینده داشته باشیم آنگاه می توانیم تاثیر انقلاب اسلامی  را بر این تغییر و تحولات  تا اندازه ای بیان کنیم.

وی ادامه داد:انقلاب شکوهمند اسلامی ما دو نقش تاثیر گذارو  تاثیر پذیر در شکل گیری آینده منطقه و جهان  طی 38 سال گذشته داشته است . شناخت آینده و درک روندها و رویدادها  و ویژگیهای  جهان و منطقه  با حیات  و بقاء  همه ملت ها خصوصا ملت های اسلامی گره خورده است و در صورت عدم  توجه به فرصت ها و تهدید های پیش رو  و عدم درک صحیح از هندسه قدرت جهانی  امکان تنظیم  و تدوین راهبردهای کلان اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و و امنیتی وجود نخواهد داشت.

وی اقزود:در شرایط ناپایدار و سیال و عدم قطعیت  مناسبات منطقه ای و جهانی حفظ منافع  و مصالح انقلاب اسلامی  و امت اسلامی ما در گرو شناخت آینده قدرت در جهان است.

دستیار و مشاور عالی  مقام معظم رهبری در  مورد جریان های تاثیر گذار منطقه ای و جهانی گفت:هم اکنون دو جریان تاثیر گذار در جهان و منطقه وجود دارد. جریان استکبار و ظلم و شرارت  به رهبری امریکا ،انگلیس و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای هم پیمان در اروپا و منطقه در غرب اسیا و دیگری جریان حق طلب  یعنی انقلاب اسلامی و مکتب مقاومت  اسلامی و بیداری ملتهای جهان و منطقه غرب اسیا  جریان های تاثیر گذار در منطقه و جهان هستند.

وی در خصوص عملکرد جریان حق طلب در منطقه وجهان گفت:انقلاب اسلامی تاثیر گذارا صلی در شکست های آمریکا برای دسترسی مطلوب به اهدافشان در افغانستان و عراق  است و حمایت سیاسی  و مشاوره نظامی ایران بود که باعث شکست امریکا و متحدان غربی و عربی  و ترکیه در سوریه شد و شکست تروریستها ی تکفیری در حلب و موصل  نیز در همین راستا قرار دارد.

وی افزود:پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو رویدادی بود که معیارها و باور پذیری ملت ها را از دین اسلام و تعالیم عزت بخش  قرآنی همچون جهاد و دفاع عیان و مشخص کرد و دامنه پذیرش باورها  نسبت به رخدادهای به ظاهرغیر ممکن را تغییر داد و این تغییرات را میتوان تنها و تنها با تکیه بر تفسیرهای قرانی و مبتنی بر سنت های الهی و اموزه های وحیانی تحلیل کرد.

 مشاور عالی مقام معظم  رهبری در بخش دیگر سخنان خود  با اشاره به بومی سازی توان دفاعی در جمهوری اسلامی ایران گفت:قدرت دفاعی و توان بازدارندگی موثر نیروهای  مسلح جمهوری اسلامی ایران  تضمین کننده امنیت ملی ، منافع ملی و پشتوانه قدرت ملی انقلاب اسلامی ایران است و دکترین جمهوری اسلامی ایران  دفاعی است  و ایران خواستار صلح و امنیت  پایدار مبتنی بر عدالت و بر اساس احترام متقابل در روابط با کشورهای منطقه است و در این راستا حرکت می کند.. 

 وی افزود:قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران توان دفاعی بومی شده است و حرفهای امریکائیها بی منطق و غلط است، چرا که آمریکائیها از دهها موشک با کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی که غاصب سرزمین فلسطین  و جنایتکار بالفطره است و کشتار وحشیانه آل سعود در یمن  سخن نمی گویند.

سرلشکر صفوی با اشاره به  نقاط قوت و معضلات کشور گفت:

مهمترین معضل کشور ما مسائل اقتصادی و معیشتی، اشتغال و مسائل اجتماعی و فرهنگی است.ا میدواریم مسئولان کشور   خصوصاد ر برنامه ششم که از سال 96 آغاز می شود تا سال 1400 با مدیریت اجرایی کارآمد و انقلابی  با راهبرد و سیاست گذاری  در سطح برنامه های راهبردی و ملی  و چه  در سطح استانی و شهرستانها  با افزایش تولید ملی راهبرد اقتصاد مقاومتی را عملا اجرایی کنند.

وی افزود:با حل مشکلات تولید چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت هم مشکل بیکاری حل میشود و هم می توانند در بخش صادرات به کشورهای همسایه و حتی جهان کمک شایانی کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن رخدادهایی همچون 22 بهمن و انتخابات های پیش رو گفت:حماسه مردم ایران در 22 بهمن ماه امسال پیام  عزت بخش و تداوم انقلاب اسلامی است و  حضور حماسه افرین در انتخابات های پیش رو  و انتخاب اصلح در هر دو مورد که افراد مومن و انقلابی و کارآمد کرسی های تصمیم گیری را کسب کنند قطعا سرنوشت اجرایی  کشور در 4 سال اینده را تعیین خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha