کد خبر: سلامت-مسافران-اتوبوس-ها-از-نظر-ابتلا-به
۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷
سلامت مسافران اتوبوس ها از نظر ابتلا به کرونا کنترل می شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، در این جلسه مصوب شد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سایر ارگانها و سازمان های ذیربط مدیریت اطلاع رسانی و نظارت مناسب سفرها را به خصوص در ایام فاطمیه، عید نوروز و سایر مناسبت ها و تعطیلات پیش رو به عهده گیرد و از تبلیغات و مشوق های افزایش سفر نظیر بلیط و تورهای تخفیف دار و امثال آن جلوگیری بعمل آید.

همچنین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات لازم جهت اتصال به سامانه ماسک وزارت بهداشت جهت ممانعت از ورود افراد مبتلا به بیماری کووید 19 به مناطق اقامتی و گردشگری را انجام دهد.

در این جلسه مصوب شد وزارت راه و شهرسازی نظارت لازم بر ظرفیت مسافرگیری اتوبوس های بین شهری مطابق پروتکل های وزارت بهداشت را داشته باشد و تدابیر لازم جهت ایجاد تهویه مناسب در اتوبوس ها را اتخاذ نماید و همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کنترل سلامت مسافران از نظر ابتلا به بیماری کووید 19 هنگام صدور بلیط، هنگام سوار شدن مسافران نیز سلامت آنان به صورت الکترونیکی کنترل گردد.

اقدام بانک مرکزی جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب بانک ها از دیگر مصوبات این جلسه بود و مقرر شد بانک‌ مرکزی تمهیدات لازم نظیر استفاده از ظرفیت پست جهت تعویض دسته چک ها را لحاظ نماید.

همچنین مقرر شد هر وزارت خانه و سازمان قبل از اجرای هر برنامه پیوست سلامت مرتبط با کرونای برنامه مذکور را تدوین نماید تا از ازدحام جمعیت و افزایش مراجعات حضوری و در نتیجه انتشار بیماری جلوگیری به عمل آید.

همچنین در این جلسه مقرر شد  در جلسه آینده فرمانده ستاد کرونا در تهران و نماینده استاندارتهران در خصوص وضعیت تهران و اقدامات انجام شده درزمینه کنترل کرونا؛ نماینده سازمان هلال احمردر خصوص گزارش اجرای طرح شهید سلیمانی؛ نماینده وزارت راه و شهر سازی درخصوص کنترل کرونا در فرودگاه با تاکید بر فرودگاه مهرآباد؛ نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت صمت و نیروی انتظامی گزارش اقدامات خود را در زمینه کنترل کرونا ارایه نمایند.

همچنین مصوب شد با توجه به اهمیت جلسه عالی نظارت، اسامی وزارت خانه ها و سازمان هایی که در جلسه حضور ندارند به وزارت کشور اعلام گردد و جلسه آتی با حضور وزیر کشور و رییس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برگزار گردد.

گفتنی است در این جلسه دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا، رییس مرکز سلامت محیط و کاروزارت بهداشت، معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار و نمایندگانی از اتاق اصناف ایران،  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهر سازی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون پدافند زیستی، مشاور سلامت وزارت نیرو، فدراسیون پزشکی ورزشی، وزارت جهاد کشاورزی، بازرسی کار، بانک مرکزی، معاون بهداشت علوم پزشکی ایران، معاونت بهداشتت علوم پزشکی تهران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان زندان ها، معاونت بهداشت علوم پزشکی ایران، معاون فنی بهداشت حرفه ای مرکز سلامت محیط و کار حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha