فوق تخصص عفونی کودکان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ، واکسن های کنونی کرونا محافظت قابل توجهی در مقابل بیماری شدید و مرگ ایجاد می کنند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد حسن اعلمی  با بیان اینکه واکسیناسیون، پیدایش گونه های جهش یافته را نیز به حداقل می رساند خاطر نشان کرد: موثرترین راه پیشگیری از ابتلا و بستری ناشی از ویروس کرونا، واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه نوع جهش یافته ویروس کرونا به نام اومیکرون نسبت به سویه دلتا سرایت پذیری بیشتری دارد و تعداد جهش های ژنتیکی بیشتری گزارش شده است گفت: روش های پی سی آر و تست های آنتی ژن سریع قادر به شناسایی ویروس کرونا از جمله اومیکرون هستند.

دکتر اعلمی خاطر نشان کرد: اطلاعات اولیه نشان می دهد که اومیکرون شدت کمتری از سویه دلتا در کودکان داشته است با این حال سازمان جهانی بهداشت در خصوص در نظر گرفتن اومیکرون به عنوان سویه عامل بیماری خفیف هشدار داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:بر اساس بررسی های انجام شده، میزان بستری کودکان به علت ویروس کرونا  در ایالات متحده حدود یک در صدهزار کودک مبتلا است که از میزان بستری در فصل آنفلونزا که سه تا پنج بستری در صدهزار کودک است پایین تر می باشد.

دکتر اعلمی تاکید کرد: با این حال هنوز اطلاعات در مورد سویه اومیکرون کامل نیست و بهتر است گروه های سنی بزرگسال، بخصوص در تماس با کودکان واکسینه شوند، از ازدحام در فضاهای بسته پرهیز کنند، ماسک استفاده کنند و در صورت بروز علائم زودتر تست بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha