کد خبر: شرایط-سخت-اقتصادی-نتیجه-بی-تدبیری-و-بی-ع
۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳
شرایط سخت اقتصادی نتیجه بی تدبیری و بی عرضگی دولت است!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه‌ملت، سیدجواد حسینی کیادر نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: شرایط سخت اقتصادی، معیشتی و تحریمی حاصل بی تدبیری، بی عرضگی، سوء مدیریت و عدم اعتماد به جوانان و نگاه به خارج از کشور است. آقای رئیس جمهور؛ مردم ولی نعمتان ما هستند اما این ولی نعمت ها از کمترین نعمت ها برخور دارند، سفره آنان در این دولت به خاطر بی برنامگی و بی مدیریتی کوچکتر شد و اندک سرمایه ای که داشتند با اعتماد به دولت در بورس به یغما رفت و حاصل دسترنج مردم پودر شد.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: کی فکر می کردیم، مرغ را به قیمت 25 هزارتومان به مردم عرضه کنیم؟ کاری کردید قیمت تخم مرغ را به قیمت مرغ رسانده اید و قیمت موبایل را به خودرو و خودرو را مسکن و مسکن را دست نیافتنی شود؟ کی فکر می کردیم پراید با پایین ترین سطح استاندارد بالای100 میلیون تومان معامله شود این همان شیب ملایمی بود که می گفتید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس بیان کرد: آقای دکتر روحانی یادتان هست گفتید چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم به یارانه نیازی نداشته باشند؟ یادتان هست که گفتید کاری می کنم هم سانتریفیوژها بچرخد و هم  چرخ اقتصاد، این چرخیدن بود که روغن نباتی را از 37 هزار تومان به 140 هزار تومان رساند؟ آقای رئیس جمهور 18 میلیارد دلار در بودجه برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شد آیا تغییری در سفره مردم حاصل شده است؟ یا مافیایی ها ارز 4200 تومانی را گرفتند و ثروت های خود را بادکنکی افزایش دادند؟

این نماینده مجلس همچین یادآوری کرد: آقای دکتر روحانی یادتان هست قول دادید تحریم ها را با مذاکره بردارید؟ ولی چند سال است معطل مذاکره اید و به جایی نرسیده اید؟ تعامل با دنیا یک امر مرسوم و پسندیده است اما تعامل به معنای وادادگی، به معنای تسلیم، به معنای حرکت در پازل دشمن نیست، آیا خبر دارید بیشتر آمار دستگیر شدگان جاسوسی برای کدام دولت است؟ آیا خبر دارید اطلاعات هسته ای چگونه در اختیار دشمنان قرار گرفت؟ آیا خبر دارید دشمن چگونه از فروش نفت ما اطلاع پیدا می کند؟ یا حساب های بانکی ما را چگونه رصد می کند؟ یا از حضور  فرزندان برخی مسئولان در خارج از کشور و زندگی آنها خبر دارید؟

وی بیان کرد: آقای دکتر روحانی می دانید ایجاد رانت عرصه را بر مردم تنگ کرده است؟ 85 درصد نهاده های دامی کشور دست کیست؟ 50 درصد واردات قطعات خودرو دست چه کسانی است؟ قاچاق، پوشاک و سیگار توسط چه کسانی انجام می شود؟ پشت صحنه عدم ترخیص کالاها از گمرک کیست؟ مافیای گرانی روغن را چه کسانی رقم زده اند و 10 ها موارد دیگر.

حسینی کیا تاکید کرد: آقای دکتر روحانی، توقع و انتظار مجلس انقلابی این بود که با مجلس همراهی کنید و در طرح تامین کالاهای اساسی مردم همراهانه گام بردارید اما دولت مخالفت کرد که به هر ایرانی عزیز 120 هزار تومان تا پایان سال بدهند آیا این مردم نبودند که به شما رای دادند، دیگر به رای مردم نیازی ندارید که مردم را رها کردید؟

این نماینده مجلس گفت: آقای دکتر نسخه شفا بخش نجات کشور، حرکت در مسیر ولایت، انقلاب، اعتماد به جوانان، دور کردن مافیاها از دولت و تن دادن به قانون است.

 نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق به وزرا تذکر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی کاش در آن وزارتخانه گوش شنوایی بود و صدای کشاورزان بی پناه را می شنید، بی برنامگی، عدم مدیریت آن وزارتخانه کشاورزان را به خاک سیاه نشانده است، از قیمت نجومی نهاده های دامی، کود و بذر خبر دارید؟ یا همچنان در بی خبری به سر می برید؟ یا دنبال این هستید که بساط کشاورزی در این کشور را برچینید؟ فکر کنید چاره اندیشی کنید زمان به سرعت ابر از دست می رود.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات ضمن تشکر از زحماتی که در شهرستان سنقر کشیدید اما اینک جمعیت زیادی از دانش آموزان این شهرستان از نعمت اینترنت برای استفاده از برنامه های آموزش و پروش بی بهره اند، دانشجویان مسافت زیادی را باید طی کنند تا بتوانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند برخی مناطق حوزه انتخابیه بنده مشکل جدی اینترنت دارند.

حسینی کیا مطرح کرد: وزیر نیرو تصفیه خانه آب و فاضلاب دو نیاز مهم شهرستان است که نیازمند عنایت ویژه حضرتعالی است و قول دادید که تکمیل کنید اما سرعت عملیات کافی نیست، قول دادید 10میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع های آبی به شهرستان سنقر اختصاص داده شود هنوز به قولتان عمل نکرده اید. بحران بی آبی در برخی مناطق جدیدی است.

وی بیان کرد: وزیر بهداشت و درمان ضمن تشکر از مساعدت های شما، بیمارستان سنقر نیازمند توسعه و تکمیل تجهیزات است دستور تسریع در خرید اکسیژن ساز و تکمیل کادر درمان از اولویت های این مجموعه است. آقای وزیر گفتید بیماران کرونایی نیازی به پرداخت هزینه ندارد اما بیمارستان ها هزینه ها را از بیماران دریافت می کنند و بیماران با مشکل جدی مواجه شده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: وزیر کشور بخش شدن بال و فارسینه سال ها است در دولت معطل مانده است نیازمند پیگیری ویژه شما است. وزیر راه و شهرسازی راه های روستایی شهرستان سنقر نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است تا 50 کیلومتری را که دستور داده اید شروع شود و این نیازمند عنایت خاص و ویژه جنابعالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha