کد خبر: شناسایی-به-موقع-افراد-مبتلا-به-کرونا-در
۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر پیرحسین کولیوند، امروز در برنامه «انتهای الوند»، اظهار کرد: با همت بسیج و وزارت بهداشت طرح بیماریابی، جداسازی و آموزش در قالب محله ور در حال انجام است، ما به دنبال این هستیم که هر خانه را تبدیل به یک پایگاه سلامت کنیم.

وی افزود: در این طرح افراد مبتلا به کرونا به موقع و قبل از شدت گرفتن بیماری شناسایی می شوند. با همتی که گروه‌های مختلف آموزش دیده در این کار انجام داده شناسایی خوبی انجام شده است، تا به الان ۲۵۰۰ تیم در این طرح آغاز به کار کرده اند.

دکتر کولیوند بیان کرد: هر تیم ۱۵ نفره است و سرپرستی هر تیم را یک پزشک به عهده دارد و ۴ نفر از متخصصان بیماری‌های واگیر و ۱۰ نفر هم از پرسنل اورژانس و پرستاران به همراه تیم‌ها هستند، در این تیم‌ها هر نفر موظف است که ۵۰ نفر را تحت پوشش قرار بدهد.

رییس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) گفت: هر فرد مجهز به تب سنج و رپید تست است که اگر جواب مثبت باشد اگر در منزلشان امکان جداسازی وجود داشته باشد به آنها آموزش‌های لازم داده می‌شود و اگر این امکان وجود نداشته باشد به هتل‌ها، مسافرخانه و محل‌هایی که کرامت مردم حفظ شود انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: گروه بعدی مورد هدف ما افرادی هستند که با بیماران کرونا در ارتباط بودند که باید شرایط آنها هم بررسی شوند، گروه سوم افرادی هست که به بیماری مبتلا بودند و اکنون از بیمارستان‌ها مرخص شده اند اما هنوز کامل درمان نشده اند.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: تمام هزینه اسکان و تغذیه در مراکز مراقب سلامت در طرح شهید سلیمانی رایگان است و شهروندان برای بودن در این مراکز نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha