به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالرحیم کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار در جمع خبرنگاران در خصوص فرودگاه چابهار اظهار داشت: این فرودگاه از مطالعات بالادستی برخوردار بوده و سند توسعه سواحل مکران هم بر لزوم ساخت این فرودگاه تأکید دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم فرودگاه چابهار را تنها یک فرودگاه مسافری می‌دانند اما این فرودگاه صرفاً فرودگاه مسافری نبوده ، بلکه شهر فرودگاهی است که قرار شده با احداث آن چابهار به یکی از ۴ شهر لجستیک تبدیل شود.

کردی اظهار کرد: شهرهای بندرعباس، چابهار، بوشهر و بندر امام خمینی یکی از چهار شهر لجستیکی است که قرار شده هر ۴ گونه حمل و نقلی در چابهار اجرا شود و با احداث این فرودگاه و خط راه‌آهن چابهار - زاهدان تکمیل شود.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: مطالعات و طرح جامع شهر فرودگاهی چابهار به اتمام رسیده و قرار است شهر فرودگاهی چابهار همانند فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ‌(ره) یکی از شهرهای فرودگاهی ترانزیت مسافری کانکشنی تبدیل شود.

وی بیان کرد: ما از نظر جغرافیایی جایگاه بهتری از کشورهای دوحه و دبی داریم که می‌توانیم پروازهای کانکشنی و ترانزیتی را به چابهار منتقل می‌کنیم.

کردی ادامه داد: متأسفانه مسائلی در باره نحوه ساخت آن مطرح شده که باید در فضای کارشناسی مطرح شود و این یک موضوع ملی است و تصمیم‌گیری ملی را می‌طلبد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha