کد خبر: شکایت-پرستاری-از-وزارت-بهداشتانتقاد-ا
۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، از شکایت علیه وزارت بهداشت به دلیل تاخیر چند ساله در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، خبر داد .

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر علی محمد آدابی با انتقاد از وضعیت نامطلوب حقوق و دستمزد پرستاران، اظهار کرد: با توجه به عدم اجرای قانون تعیین تعرفه نظام پرستاری توسط وزارت بهداشت، و ایجاد مشکلات جدی در مورد حقوق و دستمزد برای پرستاران، لایحه شکایت قانونی سازمان نظام پرستاری از این وزارت خانه تنظیم شد که طی هفته آینده به جریان می افتد.

وی با اشاره به مفاد قانون خدمات پرستاری که در سال ۸۶ به تصویب قانون رسید، تاکید کرد: طبق این قانون تعیین تعرفه خدمات پرستاری رسما تصویب شد که در طی مراحل اجرایی وظرف ۶ ماه باید بسته های خدمتی توسط وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان نظام پرستاری مشخص و حل و فصل و برای تامین منابع مالی به مجلس عودت داده شود که متاسفانه تا امروز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.  

آدابی با بیان اینکه دیگر چاره ای جز شکایت قانونی از وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت تعرفه خدمات نظام پرستاری نمانده است، گفت: با گذشت بیش از ۹ سال و پیگیری قانون مند این موضوع بواسطه همه شیوه های رسیدگی مدنی توسط جامعه پرستاری کشور، همچنان خبری از وضعیت و تعیین تکلیف تعرفه های نظام پرستاری نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha