کد خبر: ضرورت-مصرف-پرل-50-هزار-واحدی-ویتامین-d-در-ب
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۲۲

به گزارش  گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر زهرا عبداللهی  مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت در نامه ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل 50 هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان 18 سال تاکید کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

معاون محترم بهداشت دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...

همانگونه  که مستحضرید همه گیری کووید 19 و اثرات ویرانگر آن در کنار شرایط  داخلی کشور (تورم و شوک های اقتصادی) خطر افزایش ناامنی غذایی و بروز مشکلات تغذیه ای از جمله اشکال مختلف سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی ها که با تضعیف  سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا و شدت بیماری کووید 19 را بیشتر می کند.

 در خصوص ارتباط بین مکمل ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کووید 19 متاسفانه اطلاعاتی بر خلاف بخشنامه معاون محترم بهداشت (نامه به شماره 22271/300د مورخ 24/12/1398 )  در شبکه‌های رسمی صداوسیما و شبکه‌های مجازی ارائه  و سبب سردرگمی مردم شده است، با توجه به سوالات مکرر کارشناسان تغذیه، خواهشمند است دستور فرمایید به نحو مقتضی اطلاع رسانی شده و کلیه برنامه های مکمل یاری همچنان براساس دستورعمل کشوری اجرا شود.

 در آموزش های مجازی به کارکنان بهداشتی درمانی و مصاحبه های علمی از طریق صداوسیما و شبکه های مجازی نیز تاکید مکرر بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل 50 هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان 18 سال به بالا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha