کد خبر: عادی‌انگاری،-موجب-اوج-دوباره-شیوع-کرو
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه استانی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از همه شهروندان استان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات، از اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون هشت شهرستان استان اردبیل در وضعیت زرد و چهار شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر و نیر در وضعیت آبی قرار دارند، ولی این وضعیت به معنای عادی شدن شیوع کرونا در استان نیست و هر لحظه ممکن است که وضعیت قرمز و نارنجی برگردد.

استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش و همکاری مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی از طریق استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، کم کردن اجتماعات و تردد اظهارکرد: اجرای طرح سردار شهید سلیمانی و تلاش کارکنان بخش بهداشت و درمان استان در کنار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مطلوب رسانه‌ها موجب توقف شدت شیوع کرونا در استان اردبیل شد.

وی خواستار حفظ و بهبود وضعیت کنونی شیوع کرونا شد و گفت: در صورت بی‌توجهی مردم، دوباره با موج و پیک جدید شیوع کرونا مواجه خواهیم شد و اگر این اتفاق در ماه آخر سال بیفتد، همه کسبه و بازار و اقتصاد استان به شدت ضربه خواهند دید.

بهنام جو به شهروندان توصیه کرد تا با اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ایام پیش رو همچون ایام پیک کرونا، نگذارند وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل در ایام آخر سال به وضعیت بحرانی، قرمز و زرد تبدیل شده و در نهایت منجر به تعطیلی بازار و فعالیت اصناف شود.

وی با بیان این که مردم نشان دادند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا قابل کنترل است، افزود: متولیان بخش درمان کشور و متخصصان در حال تلاش برای تولید و خرید واکسن هستند که در صورت تامین، در مرحله اول به گروه‌های پرخطر تزریق خواهد شد و تا آن زمان، لازم است که همه دستورالعمل‌ها به شکل جدی به اجرا درآید.

استاندار اردبیل همچنین خواستار تشدید و تداوم بازدیدهای کنترلی کرونا در این استان شد و ادامه داد: با تلاش همگانی باید جلوی شیوع پیک جدید کرونا در استان را بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha