کد خبر: عامل-انسانی،-مهم‌ترین-دلیل-بروز-حوادث
۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر گفت: زمان حضور نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در حوادث جاده ای به 9 دقیقه و 27 ثانیه رسیده است.

 


به گزارش خبرگزاری سلامت، سیدحمید جمال الدینی با حضور در برنامه تیتر امشب به عوامل موثر در بروز تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: در کشور ما علت بروز 50 درصد تصادفات جاده ای عامل انسانی است اما نمی توان نقش وسائط نقلیه و زیرساخت را نادیده گرفت.
وی افزود: همچنین باتوجه به این که حدود 50 درصد از تصادفات نیز مربوط به واژگونی وسیله نقلیه گزارش شده است، می توان عامل انسانی را مهم‌ترین دلیل بروز حوادث جاده‌ای در کشور دانست.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که‌ آمار 17 هزار فوتی حوادث جاده‌ای آمار بسیار بالایی است، اظهار کرد: تنها یک درصد ازخودروهای جهان در کشور ما وجود دارد در حالی‌که 1/5 درصد میزان فوتی‌های تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌ایم، وقتی 17 هزار تصادف رخ می‌دهد 10 تا 15 برابر این تعداد را مجروحان و مصدومان گروه سنی 15 تا 29 سال که گروه سنی فعال و نیروی مولد جامعه هستند تشکیل می دهند. 
وی با تاکید بر لزوم ایجاد ترس آگاهانه در جامعه، تصریح کرد: هلال‌احمر به عنوان یک نهاد غیردولتی و حمایتی که مورد اعتماد مردم نیز هست، نقش مدافعه‌گری دارد.
جمال الدینی با اشاره به این که 62 درصد حوادث جاده ای تحت پوشش امدادی جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم مدت زمان حضور نیروهای امدادی در حوادث جاده ای را به 9 دقیقه و 27 ثانیه کاهش دهیم، اگرچه هنوز با استاندارد آن یعنی 8 دقیقه فاصله داریم اما تلاش می کنیم این زمان را به استانداردهای جهانی کاهش دهیم.
وی ارتقاء فرهنگ ترافیک را نیازمند عزم جدی و تلاش مستمر دانست و گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاهی در ارائه راهکار، استفاده از تجارب کشورهای موفق در این زمینه، مصرف صحیح بودجه، افزایش دامنه فعالیت رسانه ها در آگاهی بخشی و انجام پژوهش های مختلف از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: بر خلاف تصورات، فروردین و اردیبهشت بیشترین میزان مرگ و میر در تصادفات جاده ای را به خود اختصاص نمی دهد بلکه بیشترین تصادفات در شهریورماه رخ می دهد که باید با ایجاد ترس آگاهانه، عاقلانه و ارائه آموزش های لازم آن را به حداقل برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha