کد خبر: عزل-واکسن-خواران-در-شهرداری-تهران-وزار
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
عزل واکسن خواران در شهرداری تهران/ وزارت بهداشت خود پرسنل شهرداری را واکسینه کند

مجید فراهانی عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به موضوع تخلف و واکسن خواری در شهرداری تهران بیان داشت: اصل ماجرا بر این بود که با پیگیری های صورت گرفته، بعضی از افرادی که در حوزه خدمات شهری در شهرداری تهران کار می‌کنند بتوانند در اولویت واکسینه شدن قرار گیرند.

وی با بیان اینکه عده ای از نیروهای شهرداری تهران مانند پاکبانان در معرض بیماری کرونا قرار دارند، گفت: پاکبانان بدون واسطه با مردم در ارتباط هستند، این افراد به خصوص آنهایی که در مراکز بیمارستانی اقدام به جمع آوری زباله می کنند به شدت در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند به همین دلیل موضوع واکسینه شدن آنها در اولویت قرار دارد.

عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این موضوع که تعداد محدودی واکسن برای پاکبان و پرسنل بهشت‌زهرا (س)در نظر گرفته شده بود، افزود: قرار شد این واکسن ها از طریق مراکز بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در درجه اول به نیروهای پاکبان و بعد هم به پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) تزریق شود.

تخلف در نواحی منطقه 6

فراهانی ادامه داد: روال به این صورت بود که معاونت خدمات شهری مناطق ۲۲ گانه از طریق رئیس خدمات شهری منطقه با نواحی ۱۲۳ گانه‌ی موجود در شهر تهران، نسبت به واکسیناسیون پاکبانان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در شهر تهران ۱۲۳ ناحیه داریم که قراردادهای پاکبانان با این نواحی است، اظهار داشت: قرار بود پاکبانان از طریق نواحی که با آنها قرارداد دارند به مراکز بهداشت به منظور دریافت واکسن معرفی شوند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: قرار بود هر ناحیه ای اسامی پاکبانان خود را به خدمات شهری منطقه معرفی کند و آنها نیز این اسامی را به مراکز بهداشت درون منطقه ی خود ارسال کنند تا از این طریق نسبت به دریافت واکسن اقدام شود.

ارسال نامه به شهردار تهران

فراهانی با بیان اینکه از همان ابتدا و در 12روز گذشته نامه ای به شهردار تهران ارسال و درخواست کردم که اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا در سامانه شفافیت درج شود تا انحرافی در بحث تزریق واکسن نداشته باشیم، گفت: متاسفانه توجه ای به نامه ی ارسالی نشد و روز گذشته خبردار شدم که در یکی از مناطق تهران تخلفی در خصوص واکسن پاکبانان رخ داده و ناحیه مربوطه علاوه بر پاکبانان، بعضی از افراد دفتری خود را برای تزریق واکسن کرونا به مرکز بهداشت معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: موضوع با جدیت پیگیری شد و شهردار محترم زمانی که متوجه شد در یکی از نواحی توسط تعدادی از افراد چنین انحرافی رخ داده، شهردار ناحیه، رئیس خدمات شهری ناحیه و معاون خدمات شهری منطقه نیز برکنار شدند.

انتشار اسامی دریافت کنندگان واکسن در سامانه شفافیت شهرداری تهران

به گفته عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران؛ روز گذشته شهردار تهران دستور داد که اسامی دریافت کنندگان واکسن در سایت شفافیت شهرداری تهران منعکس شود.

فراهانی با تاکید بر این موضوع که واقعیت این است که تزریق واکسن کرونا باید بر عهده خود وزارت بهداشت باشد، افزود: بنده همان چند روز گذشته همزمان با ارسال نامه به شهردار تهران، نامه ای هم به نمکی وزیر محترم بهداشت ارسال کردم و درخواست کردم که تزریق واکسن به افراد مدیریت شهری بر عهده خود این وزارت خانه باشد و اسامی افرادی که واکسن دریافت کرده اند را به شهرداری منتقل کند تا شاهد انحرافی در تزریق واکسن نباشیم.

وی در ادامه بیان داشت: به هر حال ما به عنوان نمایندگان مردم در مدیریت شهری حساسیت ویژه ای در خصوص این واکسن قطره چکانی که به مدیریت شهری داده می‌شود و تعداد آن هم بسیار کم است، داریم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود کمتر از 3 هزار واکسن برای پاکبانان اختصاص داده شده در حالی که تعداد پاکبانان شهر تهران ۱۵ هزار نفر است.

واکسیناسیون 75 هزار راننده تاکسی و اتوبوس

فراهانی در ادامه با بیان اینکه پرسنل سازمان بهشت زهرا (س) که برای شستشو، کفن و دفن با اجساد کرونایی ها ارتباط دارند هم جز اولویت های واکسینه شدن قرار داشتند، گفت: همچنین واکسیناسیون ۷۰ هزار راننده تاکسی و 5هزار راننده اتوبوسی که مرتب در شهر تردد دارند و به مردم خدمات رسانی می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون رانندگان تاکسی و اتوبوس که مرتب با مردم در تماس هستند، کمک زیادی به سلامت مردم و شهر می کند.

واکسیناسیون متصدیان میوه و تره بار و شهروند

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین متصدیان میوه تره بار و فروشگاه‌های شهروند که در فضای بسته قرار دارند و مرتب با جمعیت زیادی ارتباط دارند هم حتما باید واکسینه شوند. یک متصدی فروش میوه و تره بار به طور متوسط روزانه با هزار نفر ارتباط دارد اگر یکی از این افراد کرونا داشته باشد طبیعتا متصدی هم مبتلا می شود.

فراهانی ادامه داد: بسیاری از نیروهای میوه و تره و بار و شهروند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. اگر یکی از افراد مبتلا باشد، ویروس را به همه ی مردمی که مراجعه می‌کند هم انتقال می دهد به همین دلیل بسیار مهم است که این افراد واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: می دانیم که تعداد واکسن بسیار کم است برای همین در شورای شهر تهران طرحی را در دست تصویب داریم که به شهرداری تهران الزام کنیم خود از مجاری قانونی و بر اساس ضوابط ستاد ملی کرونا اقدام به تهیه واکسن برای واکسینه کردن پرسنل شهرداری و بازنشستگان کند.

عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: شهرداری تهران با توجه به اینکه در رسته ی خدمات دهی به شهروندان است، بسیار اهمیت دارد که بتواند پرسنل خود را واکسینه کند.

فراهانی گفت: هنوز در خصوص اختصاص سهمیه واکسن به تاکسیرانان اقدامی صورت نگرفته و ما از این جهت بسیار نگران هستیم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha