عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مخالفت با کاهش تصدی گری وزارت بهداشت، گفت: سلامت مردم را نمی توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

 

به گزارش  گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از  خانه ملت عباسعلی پوربافرانی ، در مخالفت با کاهش تصدی گری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: برخی از وظایف حاکمیتی است و از این رو در جایی که سلامت مردم مدنظر قرار می گیرد باید با احتیاط پیش رفت در این باره نمی توان سلامت مردم را به بخش خصوصی واگذار و مقوله نظارت هم به بوته فراموشی سپرده شود.

 

کاهش تصدی گری وزارت بهداشت نباید به افزایش پرداخت از جیب مردم منجر شود

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصل واگذاری، کاهش تصدی‌گری و خصوصی سازی مورد تایید است اما نظارت‌ها ضعیف است، افزود: به دلیل حساسیت بالای حوزه سلامت در صورت هرگونه واگذاری باید به مقوله  نظارت توجه بیشتری شود ضمن اینکه به هیچ عنوان نباید واگذاری ها به افزایش پرداخت از جیب مردم منجر شود.

 

انتقاد از تعرفه بالای خدمات درمانی بخش خصوصی

این نماینده مردم در مجلس دهم، از تعرفه بالای خدمات درمانی بخش خصوصی انتقاد کرد و ادامه داد: در این باره شاهد هستیم تعرفه‌های بخش خصوصی به اندازه ای بالا است که متاسفانه مردم امکان پرداخت آن را ندارند بنابراین کاهش تصدی گری وزارت بهداشت با این موضوع منافات داشته و ممکن است مردم متضرر شوند.

 

هیات امنایی شدن مخصوص بیمارستان های درآمدزا است

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، درباره هیات امنایی شدن بیمارستان های دولتی، گفت: هیات امنایی شدن مخصوص بیمارستان های درآمدزا است نه بیمارستان های شهرهای کوچک که در تامین هزینه های خود عاجز مانده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصل هیات امنایی شدن بیمارستان ها مترادف با واگذاری است، گفت: در گذشته شاهد بودیم در بحث واگذاری‌ها وظایف مراکز واگذار شده و همچنین وظیفه دولت به درستی مشخص نشده که در این باره ممکن بود منابع دولت در بخش خصوصی هزینه شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha