عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  ده دلاری که در فرودگاه نجف از زائران ایرانی گرفته می شود، گفت: این مسئله کلا غیر قانونی است چون خود آنها هم، قانونی ندارند از بعضی ها می گیرند و از بعضی ها نمی گیرند.

نوروزی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارپارلماني  خبرگزاری سلامت درخصوص ده دلاری که در فرودگاه نجف از زائران ایرانی گرفته می شود و براساس یافته ها حاکی از غیرقانونی بودن آن است، اظهار داشت: این مسئله کلا غیر قانونی است چون خود آنها هم، قانونی ندارند از بعضی ها می گیرند و از بعضی ها نمی گیرند.

این نماینده مجلس با اشاره به این که  به عبارتی وقتی وارد فرودگاه می شوید، دو صف وجود دارد که از یک صف، این پول را می گیرند و از صف دیگر نمی گیرند. به نظر بنده باید سفیر ایران با سفیر عراق و دولت عراق صحبت کند تا این مسئله برطرف شود.

نوروزی افزود: گرفتن پول زور از زائرانی که برای زیارت عتبات مقدس و متبرک رهسپار کربلای معلا می شوند، درست نیست، دولت آنها نظارتی ندارد و مشخص نیست که در کجا هزینه می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بد رفتاری برخی از کارکنان فرودگاه نجف با زائران ایران، تصریح کرد:

این  موضوع به تربیت خانوادگی برخی افراد بر می گردد. بعضی ها هستند که محترم بوده و برخورد صحیح دارند و متاسفانه بعضی ها از بازمانده های حزب بعث هستند و صدام ملعون سال ها تبلیغ می کرد که ایران، فارس مجوزی است و ایران با عرب فرق می کند و ضد عرب است. این نوع تفکر در ذهن کارمندان قدیمی آنها وجود دارد، که ما باید با دولت عراق صحبت کنیم کارمندان فرودگاه را از نسل جدید استخدام شوند تا این مشکل مرتفع شود.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha