کد خبر: فاجعه-بزرگ-انسانی-افغانستان-را-تهدید-م
۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۴
فاجعه بزرگ انسانی افغانستان را تهدید می کند

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه بریتانیا و روسیه در مورد ضرورت اقدام هماهنگ برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان صحبت کردند.

قابل ذکر است که دفتر بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا به تاریخ 31 اکتوبر اعلام کرد که 50 میلیون پوند برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اختصاص داده است.

همانطور که تاکید شده، این کمک بشردوستانه شامل مواد غذایی، ادویه و مواد برای ساخت سرپناه برای 2.5 میلیون نفر به ویژه کمک به زنان و دختران خواهد بود. این کمک بخشی از بسته کمک مالی 286 میلیون پوندی (390 میلیون دالری) است که بوریس جانسون در ماه سپتامبر اعلام کرده بود. کمک‌ها از طریق سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به افغانستان ارسال می‌شود.

پیش از این، جانسون در پاسخ به سوالی مبنی بر بحران انسانی در افغانستان به پارلمان گفت: ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا عواقب تسلط طالبان بر مردم افغانستان را کاهش دهیم.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه، مدیر بخش دوم آسیا وزارت خارجه روسیه نیز گفته است که اول دیسامبر، یک دسته جدید از کمک های بشردوستانه مسکو را به مقصد کابل ترک می‌کند. همچنان یک پرواز نیز سازماندهی می‌شود.

کابلوف همچنان تائید کرد که پرواز دیگر روز پنجشنبه از پایتخت افغانستان سازماندهی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha