کد خبر: فرانسه-پیشنهاد-به-دست-گرفتن-دوباره-ی-کن
۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۱
فرانسه پیشنهاد به دست گرفتن دوباره ی کنترل لبنان را داد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از euronews، بیش از 50،000 امضا در یک طومار خواستار این شدند تا فرانسه بتواند کنترل لبنان را به دست بگیرد. طوماری برای قرار دادن لبنان تحت حكمرانی و کنترل فرانسه، در 24 ساعت بیش از 50،000 امضا به دست آورد. این طومار از ناامیدی مردم از ناتوانی کامل در تأمین امنیت و مدیریت کشور دولت لبنان خبر می‌دهد. نویسندگان این نوشته افزودند: سیستمی ناکام و مملو از فساد، تروریسم و شبه نظامیان، آخرین نفس کشور را گرفتند. ما معتقدیم که لبنان به منظور ایجاد حکومتی پاک و بادوام، اگر تحت حکومت فرانسه قرار بگیرد بهتر است.

نویسندگان این طومار: لبنان بعد از فرانسه، از هر لحاظ تخریب شد!

سیریل، تهیه کننده این دادخواست به یورونیوز گفت: من دچار توهم نیستم. فرانسه خود مشکلاتی دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کند. وی افزود که او این طومار را به امید آن‌که میزان ناامیدی لبنان را نشان دهد را راه اندازی کرد. وی گفت: اگر ما می‌خواستیم انقلابی داشته باشیم و مجدداً پارلمان را انتخاب كنیم، حتی با قانون انتخاباتی كه توسط دولت اجباری است، به نفع هژمونی طبقه سیاسی می‌بود، كه 40 سال است که در آن‌جا قرار دارد. لبنان و فرانسه او ادامه داد: از زمانی که فرانسه این کشور را ترک کرده است، لبنان تنها در حال غرق شدن است. بحران جنگ داخلی، اقتصادی، سیاسی و مرزی به دنبال داشته است. وی افزود که تعجب می‌کند که آیا رهبران لبنان به اندازه کافی فروتن خواهند بود تا بی‌کفایتی و عدم موفقیت خود را تصدیق کنند. شخص دیگری که این درخواست را امضا کرد، که می خواست ناشناس بماند ، به یورونیوز گفت: لبنان استراتژی اقتصادی ندارد. او ادامه داد: مردم در زندگی روزمره خود در تلاش هستند تا زخم‌های عمیق امروز را با بانداژ بهبود بخشند.

روابط نزدیک لبنان و فرانسه

در پایان جنگ جهانی اول، قبل از آن‌كه اتحادیه ملل به طور رسمی در سال 1923، حکومت لبنان و سوریه را به فرانسه تحویل دهند، لبنان تحت مدیریت نظامی فرانسه قرار گرفته بود. در ابتدا، در طول جنگ جهانی دوم، لبنان توسط فرانسه‌ی ویشی (Vichy France) اداره می‌شد، اما این سرزمین در سال 1942 تحت اختیار فرانسه آزاد قرار گرفت. نماینده فرانسه، ژنرال کاتروکس بعداً به دنبال فشار بریتانیا، استقلال لبنان و سوریه را اعلام کرد. دولت آزاد فرانسه، با حضور چارلز دوگل در راس آن، عدم تمایل از دست دادن كنترل این منطقه را نشان داد. اگرچه آن‌ها تصمیم گرفتند انتخابات را در سال 1943 برگزار كنند كه نتیجه آن پیروزی ملی گراها بود. دولتِ تازه منتخب، تغییرات قانون اساسی را با هدف از بین بردن تمام باقیمانده‌های تأثیرگذاری فرانسه ایجاد کرد. رئیس جمهور و تقریباً کل دولت ناراضی از قانون جدید، توسط فرانسویان دستگیر شدند، که منجر به یک قیام و مداخله دیپلماتیک توسط انگلیسی‌ها شد. فرانسوی‌ها قدرت را به دولت دادند. استقلال لبنان به طور رسمی در 22 نوامبر 1943 اعلام شد، اما تا زمان عقب نشینی کامل نیروهای انگلیسی و فرانسه در سال 1946، لبنان کاملاً مستقل نبود.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha