کد خبر: فوتبال-جهان-در-چنگال-کرونا-لغو-بازی‌ه
۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷

به گزارش گروه ورزشی طبنا( خبرگزاری سلامت)، از ماه گذشته ویروسی به نام کرونا در شرق آسیا و در کشور چین به دنیا آمد. ویروسی که سازمان جهانی بهداشت هشدارهای زیادی درباره این ویروس تازه به دنیا آمده، داد.

وقتی به دنیا آمد کسی فکر نمی کرد، شهرتش جهانی شود. شهرتی به همراه ترس که اکنون بیش از 20 کشور را درگیر خود کرده است. ایران نیز از تازه ترین مقاصد کرونا است.

ورود این ویروس به ورزش به شهرتش کمک زیادی کرد اما شوخی بردار نیست و باید مبارزه با آن در دستور کار سازمان های بین المللی ورزش نیز قرار بگیرد.

اولین گام در زمینه ورزش بین الملل را جانی اینفانتینو، رئیس فیفا برداشته است. رئیس ایتالیایی مهمترین سازمان ورزشی دنیا تصمیم گرفته در جلسه آینده فیفا به میزبانی پاراگوئه، حضور فیزیکی نداشته باشد و از طریق اینترنت تصویری با هیئت رئیسه ارتباط برقرار کند.

این ترس رئیس فیفا از کرونا می تواند در تمام بازی‌های بین المللی فوتبال تاثیر بگذارد. شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون آسیا بعد از شیوع این ویروس در چین تصمیم گرفتند تا تمام دیدارهای نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان در مرحله گروهی با تیم های دیگر لغو شود و به زمان دیگری موکول شود.

اکنون با رسیدن کرونا به کشورمان، امارات، بحرین، عراق و کویت بازی های مرحله گروهی در هفته سوم لیگ قهرمانان نیز تحت تاثیر این ویروس خطرناک قرار گرفته است.

هنوز AFC موضع رسمی خود را درباره برگزاری یا لغو بازی های هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در منطقه غرب نگرفته ولی کمیته ای برای مبارزه با کرونا با هماهنگی ورزات جهانی بهداشت ایجاد شده است.

پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند. در هفته سوم به ترتیب پرسپولیس در تاریخ 12 اسفند باید مقابل التعاون عربستان در کویت بازی کند. شاگردان مجیدی باید 12 اسفند در امارات به مصاف الوحده بروند.

شهرخودرو باید در هفته سوم در تاریخ 13 اسفند مقابل شباب الاهلی در دبی بازی کند، سپاهان نیز باید در تاریخ 13 اسفند با النصر عربستان در بحرین بازی کند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha