کد خبر: قائم-مقام-سازمان-نظام-پرستاری-عنوان-کر-2
۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: رمز موفقیت جامعه پرستاری کشور در وحدت و همدلی است . پرستاری پتانسیل های بزرگی دارد که افراد از بیرون این پتانسیل ها را مشاهده می کنند و به آن اذعان دارند ، هرکجا انسجام پرستاری کامل تر بوده ، پرستاری موفق تر عمل کرده است و بزرگترین آفت پرستاری تفرقه است .

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري ، محمد شریفی مقدم در نشست هم اندیشی که برای نخستین بار برای هیئت مدیره های جنوب شرقی در ر زاهدان برگزار شد اظهار داشت:  جامعه پرستاری اعم از معاونت پرستاری، سازمان نظام پرستاری، بورد پرستاری، تشکل ها و انجمن های پرستاری هر یک نقشی برعهده دارد اما اگر هدف ها یکسان باشد و هریک نیز نقش خود را به خوبی و با اتحاد ایفا نماید جامعه پرستاری به انسجام دست خواهد یافت.

وی عنوان کرد: ماهیت بورد آموزشی این است که سطح آموزشی را بالا ببرد، معاونت پرستاری نیز یک معاونت نوپا است و نقش آن نیز به خوبی تعریف نشده است و نظام پرستاری نیز ماهیت پرسشگری دارد و می تواند در تمامی موارد نقش کمک کننده و کارشناس را برعهده داشته باشد بنابراین می بایست این نقس ها به خوبی و به درستی ایفا شوند تا جامعه پرستاری به مطالبات و خواسته ها ی خود برسد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در ادامه  گزارش عملکرد یکساله سازمان نظام پرستاری که توسط سازمان نظام پرستاری و تمامی هیئت مدیره ها انجام شده را ارائه نمود و گفت: در خصوص بحث قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اقدامات زیادی از سوی سازمان نظام پرستاری انجام شد زیراقانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری  یکی از مطالبات اصلی سازمان نظام پرستاری است ، این قانون از سال 86 برای جامعه پرستاری تصویب شد و در دوره های قبل و در دولت قبل نیز تا مرحله ابلاغ نیز پیش رفت و با وجود دستور ریاست جمهوری در چندین نامه  متاسفانه این قانون در دولت قبل اجرایی نشد .

وی تصریح کرد: در این دولت بحث تعرفه گذاری به وزارت بهداشت منتقل شد و آنان نیز نبود بودجه را بهانه ای برای اجرا نشدن این قانون بیان نمودندبرای مثال  زمانی که طرح تحول سلامت در حال ابلاغ بود عنوان کردیم که بهترین زمان برای اجرای این قانون اکنون می باشد اما متاسفانه آن را ابلاغ نکردند و طی طرح قاصدک آن را بیان نمودند که بازخوردهای مناسبی نداشت .

شریفی مقدم افزود: در کل می توان گفت که وزارت بهداشت اعتقادی بر اجرایی کردن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ندارد زیرا سازمان نظام پرستاری قبل از فصل بودجه ریزی و در مرداد ماه ، هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای این طرح پیشنهاد داد و علیرغم  پیگیری هایی انجام شده به هرصورت این بودجه تعیین نشد زیرا تعیین بودجه باید از دستگاه مربوطه  پیشنهاد داده شود و بعد از آن به سازمان مدیریت و ازآن جا به هیئت دولت و در انتها تقدیم مجلس شود که  این اتفاق نیافتاد و با توجه به این سازمان باز هم پیگیر این مسئله می باشد و در جلسه ای که با کمیسیون بهداشت و درمان داشته ایم  مساعدت های لازم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین سازمان نظام پرستاری و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار کمیته ی مشترکی بین سازمان نظام پرستاری و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل شد که شامل3 نفر از سازمان نظام پرستاری و 2 نفر از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می باشد که مسائل مربوط به پرستاری قبل از ورود به صحن علنی مجلس در این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد و چندین جلسه هم برگزار شده است.

قائم مقام سازمان در ادامه تشریح کرد: شورای عالی سازمان در یک سال گذشته 39 جلسه برگزار کرده است به طوری که هرماه جلسه ای برگزار شده و 35 مصوبه در این جلسات که مربوط به پرستاری بوده است تصویب شد . همچنین سازمان نظام پرستاری در تمامی سمینارهای سراسری و پنل های علمی شرکت کرده و برگزاری  3 اجلاس  هیئت مدیره ها ی نظام پرستاری در سراسر کشوررا برگزار نموده است . همچنین ارتباط مستمر سازمان نظام پرستاری از طریق برگزاری جلسات متعدد با فعالین صنفی با حضور رئیس کل سازمان صورت گرفته است و در یک سال گذشته 11 هزار نفر عضو جدید به سازمان نظام پرستاری اضافه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha