کد خبر: كشف-72-مركز-غيرمجاز-استخراج-رمز-ارز-در-يك
۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳
كشف 72 مركز غيرمجاز استخراج رمز ارز در يك هفته گذشته

با كشف 72 مركز استخراج غيرمجاز رمز ارز در يك هفته گذشته، تعداد مراكز كشف شده غيرمجاز كشور به 5 هزار و 861 مركز رسيد. اين مراكز برقي معادل توليد يك نيروگاه به بزرگي 900 مگاوات را مصرف مي‌كردند.

به‌ گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با تلاش‌هاي صورت گرفته و تحليل‌هاي انجام شده در مصرف شبكه، تعداد 72 مركز غيرمجاز استخراج رمز ارز در كشور شناسايي شد. برآوردها حاكي از مصرف بيش از 2 هزار مگاوات از برق توليدي كشور در بخش استخراج رمز ارز است كه براي تامين اين ميزان مي‌بايست سه نيروگاه جدید احداث شود.

این گزارش حاکی است، در هفته جاري 22 درصد از موارد كشف شده از محل گزارش‌هاي مردمي و 35 درصد نيز با استفاده از تحليل الگوي مصرف صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، 34 درصد از دستگاه‌هاي كشف شده در مراكز صنعتي و 31 درصد نيز در بخش خانگي بوده است كه سهم عمده‌اي را به خود اختصاص مي‌دهد. همچنين سهم 43 درصدي ظرفيت‌هاي بين 10 تا 100 كيلوواتي نسبت به كليه كشفيات، نشان دهنده اين واقعيت است كه طي سه هفته اخير تعداد دستگاه‌های كشف شده به ازاي هر پرونده افزايش يافته است.

بر پايه اين گزارش، تاكنون 5 هزار و 861 مركز غيرمجاز استخراج رمز ارز كشف و تعداد 222 هزار و 652 دستگاه از اين مراكز جمع‌آوري شده است.

ظرفيت مصرف اين مراكز بيش از 600 مگاوات است كه براي توليد اين ميزان برق مي‌بايست يك نيروگاه به بزرگي بيش از 900 مگاوات احداث شود تا برق در محل مشترك به مصرف برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha