کد خبر: مجلس-نهم-بهترین-دوره-در-عرصه-سلامت-بوده
۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور جامعه پزشکی در صحن مجلس،گفت: تاکید می کنم که این دوره هم دولت و هم مجلس،در عرصه سلامت طی سال های گذشته،بهترین بوده اند.

 

عبدالرحمان رستمیان نائب رییس اول  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت درباره تاثیر و حضور جامعه پزشکی در تصویب طرح ها و لوایح در مجلس نهم، گفت: بنده تاکید می کنم که این دوره هم دولت و هم مجلس در عرصه سلامت طی سال های گذشته، بهترین بوده اند.


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که پزشکان از هوش بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، خوب کار می کنند. کمیسیون بهداشت و درمان که تخصصی ترین کمیسیون مجلس است، 2 وزیر، چند رئیس دانشگاه و چند فوق تخصص و پزشک عمومی، در آن حضور دارند و بیشتر بحث ها تخصصی بوده است و بنده از این کمیسیون راضی بودم و فضای خوب و صمیمی داشت.


رستمیان در مقایسه ای از مجلس نهم با مجلس هشتم، تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت، احتیاج به یک پشتیبانی داشت که این دوره از مجلس توانست، پشتیبانی و حمایت لازم را انجام دهد. از همه مهم تر در این مجلس، اجرایی کردن بیمه همگانی بود که سال ها به دنبال آن بودیم.


وی  با اشاره به تعرفه ها، خاطرنشان کرد: در این دوره، تعرفه ها تا حدودی تنظیم شد و باعث رضایت مندی مردم شد. همچنین باعث حذف بسیاری از تعرفه های غیر متعارف شد. این مسئله سبب شد که هزینه های مردم در بخش دولتی کاهش پیدا کند و رضایت مندی و بستری در بخش دولتی بیشتر شود.


نایب رییس  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در گذشته همه از بیمارستان های دولتی ناراضی بودند و کم کم بستری بیماران در آنها کاهش پیدا کرده بود.


رستمیان با اشاره به این که مراکز بهداشت و خانه های بهداشت، بهتر شد، اظهار داشت: در حال حاضر تقریبا اکثر روستاهها دارای پزشک هستند که نسبت به گذشته و به علت طرح پزشک خانواده، بهتر شده است.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به اعتماد مردم به جامعه پزشکی، آیا تعداد پزشکان در مجلس دهم افزایش خواهد یافت، گفت: این موضوع بستگی به رای مردم دارد ولی پزشکان، توان تخصصی دارند. البته در شهرستان ها مردم بیشتر به تدین افراد رای می دهند تا به گروه خاصی و در شهرهای بزرگ، مردم بیشتر به گروه ها رای می دهند.
کدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha