کد خبر: مجوز-جذب-۳۰-هزار-نیروی-جدید-در-وزارت-بهد
۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
مجوز جذب ۳۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت

به گزارش  گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، هجدهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح پروژه ICERP تجهیزات خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی، امروز با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان در وزارت بهداشت و تنی چند از معاونین و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد.

در بودجه سال آینده جهش و رشد قابل توجهی در اعتبارات وزارت بهداشت خواهیم داشت

محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور  و رییس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خدمات وزارت بهداشت درپی شیوع کرونا طی یک سال گذشته، اظهار کرد: این وزارتخانه در زمینه مقابله با کرونا که بیماری بسیار خطرناک و پیچیده ای است، عملکرد مطلوبی داشته و از فرد فرد عزیزانی که در ورطه خدمت بودند قدردانی میکنم؛ از مدافعان سلامت در این راه تجلیل و شهدای راه سلامت که صادقانه و شرافتمندانه با این ویروس مبارزه کردند و برای ما امنیت ایجاد کردند را تقدیس می کنم.

وی با اشاره به اینکه دکتر نمکی اکنون علاوه بر برنامه ریزی، بودجه ریزی و نظارت، امر ارزشیابی مدیریت را هم عهده دار است، گفت: بنده هر چهار ماه یک بار گزارشی را از عملکرد و ارزشیابی وزارتخانه ها تقدیم رییس جمهور می کنم و اکنون با افتخار اعلام می کنم که وزارت بهداشت با این حسن عمل در سپر خدمت و نظام اداری و اجرایی کشور می درخشد و قطعا آیندگان از اقدامات این وزارتخانه به نحو شایسته تجلیل خواهند کرد.

دکتر نوبخت خطاب به وزیر بهداشت عنوان کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری همه امکانات کشور برای مقابله با بیماری کرونا در اختیار حوزه سلامت قرار گرفته است، در همین راستا سازمان برنامه و بودجه به دنبال شیوع بیماری کرونا بیش از ۳۳۰۰میلیارد تومان در یک ماه با هدف پشتیبانی و در طول سال هم بالغ بر ۱۵هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز، تقویت و نشاط کادر درمان در نظر گرفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه همگان بدانند این وزارتخانه طی یک سال گذشته علاوه بر موضوع کرونا در زمینه توسعه زیرساخت ها و گسترش امکانات هم فعالیت های متعددی داشته است؛ ماه های آینده با راه اندازی ۱۱ هزار تخت بیمارستانها هم مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه مقابله با بیماری کرونا، وزارت بهداشت را زمین گیر نکرد، بلکه به صورت بسیار فعال به گسترش خدمات خود ادامه داده است، گفت: به همین منظور سازمان برنامه و بودجه باید بیش از پیش این وزارتخانه را تقویت کند. غیر از ۲۳ هزار مجوز استخدام در سال گذشته، مجوز جذب ۳۰ هزار نیروی جدید هم به وزارت بهداشت داده شده است که اجرای آن با همکاری معاونان دکتر نمکی پیش خواهد رفت.

دکتر نوبخت ادامه داد: در بودجه 1400 موفق شدیم ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی را با ارز ترجیحی تقویت و حمایت کنیم، با توجه به اینکه در مجلس سیاست این بود که این را تغییر دهند، اما حمایت در سال آینده نیز از نظر ارزی و با اختصاص ارز ترجیحی ادامه خواهد داشت.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در بودجه سال آینده جهش و رشد قابل توجهی در اعتبارات وزارت بهداشت خواهیم داشت که ناشی از نشانه توجه و پشتیبانی نظام و دولت به این وزارتخانه است.

وی با اشاره به اهدای تجهیزات حوزه بهداشت و درمان از سوی بانک جهانی و قدردانی از دکتر المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، به مسدود بودن میلیاردها تومان از پول ایران به صورت غیرقانونی و غیرحق در برخی بانک‌ها و کشورها اشاره و ابراز امیدواری کرد این همکاری ها ادامه یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha