کد خبر: مدیر-کل-مشارکت-های-اجتماعی-جوانان-خبر-د
۴ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با بیان اینکه یک هزار و پانصد سمن جوان فعال در کشور وجود دارد گفت: 25 درصد از این تعداد در موضوعات اعتقادی – مذهبی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاري سلامت رضا حجتی که از وجود 1500 سازمان مردم نهاد جوان فعال در کشور خبر داد افزود: بطور کلی این سازمان ها در چهار بخش اعتقادی - مذهبی، اجتماعی، فرهنگی وعلمی - پژوهشی فعالیت دارند.


مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان اظهار داشت: ۲۵ درصد از سازمان‌های مردم نهاد جوان فعال در موضوعات اعتقادی - مذهبی همچون قرآن پژوهی، بسط ارزش‌ها و اعتقادات، صحیفه سجادیه و ... فعالیت می‌کنند که در این میان قرآن و نهج‌البلاغه از بیشترین میزان استقبال برای فعالیت در بین جوانان برخوردار است.
وی مشکل اصلی سازمان های مردم نهاد جوان فعال در حوزه اعتقادی – مذهبی را نداشتن برنامه های خلاقانه دینی دانست و افزود: علت اصلی این موضوع را می توان در عدم توانمندی این سازمان ها برای تولید و اجرای برنامه های خلاقانه دینی دید که برای حل این مشکل باید به فکر توانمندسازی آنها بود.
حجتی با بیان اینکه توانمندسازی سمن های جوان نیازمند توجه و سرمایه گذاری دولت است عنوان داشت: دربرنامه ریزی های مربوط به تخصیص بودجه می بایست سهم بیشتری برای توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و دینی جوانان از طریق سازمان‌های مردم نهاد قائل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha