کد خبر: مصرف-ماهانه-قرص-ویتامین-دی-نقش-موثری-در
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مدیر بهبود و اصلاح  تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود ویتامین دی با ایجاد عوارض مختلف از جمله کاهش سیستم ایمنی بدن، باعث ایجاد بیماریهای مختلف از جمله کرونا خواهد شد.

دکتر زهرا اباصلتی افزود: بنابراین مصرف یک قرص ۵۰ هزار واحدی در هر ماه برای گروه سنی نوجوانان، جوانان ، میانسالان و سالمندان جهت پیشگیری از کرونا توصیه می شود.

وی تاکید کرد: فقط باید ماهانه یک قرص  مذکور استفاده شود و مصرف بیشتر قرص عوارض دارد و برای کودکان مصرف ویتامین دی باید طبق تجویز پزشک صورت گیرد.

مدیر بهبود و اصلاح  تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بر  اساس آخرین بررسی ها که حدود هفت سال پیش انجام شده است، ۸۷ درصد جمعیت بزرگسال در خراسان رضوی دچار کمبود ویتامین دی هستند که این رقم در دختران تا ۹۰ درصد می باشد.

وی خاطر نشان کرد: کمبود ویتامین دی با توجه به سبک زندگی و پرهیز از آفتاب که در ایجاد ویتامین دی نقش دارد، در جامعه ایران همانند سایر کشورها شیوع بالایی دارد و طرحهای "مکمل  یاری ویتامین دی" بدین منظور در حال انجام است.

به اعتقاد پزشکان کمبود ویتامین "دی" باعث اخلال در عملکرد ارگانهای مختلف بدن شده و در ایجاد طیف وسیعی از بیماریها مانند امراض قلبی و عروقی، اسکلتی، عصبی و مغزی نقش به سزایی دارد که اینک  کرونا نیز در زمره این بیماریها جای گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha