معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در این نشست با بیان اینکه معمولاً در دنیا سازمان های بیمه گر مستقیماً تولید خدمات درمانی را انجام نمی دهند، گفت: اما در ایران بر اساس قانون الزام، سازمان تامین اجتماعی به ارائه مستقیم خدمات درمانی می پردازد.


به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر محمدعلی همتی افزود: بر اساس این قانون، سازمان تامین اجتماعی از طریق ٨٠بیمارستان و ٢٧٥ مرکز درمانی ملکی خدمات ارائه می کند.
وی با اشاره به روش دوم ارائه خدمات درمانی در سازمان تامین اجتماعی  گفت: این سازمان از ٤٥هزار مرکز درمانی در کشور خدمات درمانی را خریداری می کند.
دکتر همتی با بیان اینکه در بخش مراکز درمانی ملکی نیاز به توسعه و بازسازی داریم، اظهار داشت: ساخت مرکز درمانی مجهز در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها از برنامه های این سازمان است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان برای ایجاد بیمارستان های مدرن در شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، یزد و جنوب تهران در حال طراحی و برنامه ریزی است.
وی با بیان اینکه ایران نیاز به تکنولوژی های جدید بیمارستانی دارد، گفت: اما در بخش نیروی انسانی، دارای پزشکان متخصص و مجربی است.


دکتر همتی افزود: در حال حاضر تمامی اعمال جراحی پیشرفته و پیوندها در کشور ایران انجام می شود و نیازی به اعزام بیماران به خارج کشور نیست.
وی علاوه بر ساخت بیمارستان های جدید، انتقال و استقرار فناوری های جدید پزشکی، تبادل دانش تخصصی مدیریت بیمارستانی، بهره مندی از دستورالعمل های بین المللی حاکمیت بالینی و انتقال تجارب جهانی را از زمینه های مورد علاقه همکاری سازمان تامین اجتماعی با شرکت های معتبر خارجی عنوان و تصریح کرد: این سازمان در مجموع از روش هایی که به بهبود کارایی و مدیریت مراکز درمانی بینجامد استقبال می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha