کد خبر: ملانوم-مشیمیه،-شایع-ترین-تومور-داخل-چش
۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۹

فوق تخصص جراحی شبکیه و لیزر گفت: چشم هم امکان دارد مانند سایر ارگان های بدن دچار اثرات ناشی از تومورهای داخل چشمی خوش خیم یا بد خیم باشد.

 

دکتر مسعود ناصری پور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: تومورهای بدخیم چشم در بالغین ممکن است اولیه و یا ثانویه باشد.

وی ادامه داد: بعد از تومورهای ثانویه که از سایر قسمت های بدن منشأ می گیرند و تومور متاستاتیک گفته می شوند ،شایع ترین تومورداخل چشمی بالغین ملانوم  مشیمیه می باشد که از سلول های رنگ دانه ای منشأ می گیرد و این سلول های رنگ دانه ای به میزان قابل توجهی در چشم وجود دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: در بالغین تومور ملانوم در یک سوم موارد بدون علامت است و حین معاینه به صورت اتفاقی کشف می شود حال آن که در دو سوم موارد امکان دارد علائمی مانند مگس پران؛ تاری دید ویا احساس جرقه نورانی ایجاد شود

وی ادامه داد: گاهی اوقات امکان دارد علائمی هم در سطح چشم ایجاد کند مانند رگ های برجسته قرمز در روی  قسمت سفیدی چشم. با توجه به اندازه تومور، درمان های مختلفی برای آنها به کار برده می شود و امروزه اغلب این درمان ها در کشور ما هم قابل دسترسی است.

این چشم پزشک گفت: زمانی که تومور در مراحل اولیه و کوچک باشد با استفاده از لیزردرمانی و مواقعی که رشد پیدا کرده باشد به اندازه متوسط رسیده باشد با گذاشتن پلاک رادیواکتیو درمان می شوند و زمانی که خیلی بزرگ شده باشد نیاز به تخلیه چشم و گذاشتن چشم مصنوعی است.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha