کد خبر: مهمترین-راهکار-نظام-سلامت-پزشک-خانواد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح تحول سلامت نیازمند اصلاح است، گفت: : راه نجات طرح نظام سلامت استفاده از طب عمومی با توان پزشکان عمومی است بنابراین طب عمومی باید در تصمیم سازی به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت، علی ربیعی در چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: طرح تحول نظام سلامت طرح بسیار ارزشمندی است چرا که 10 میلیون ایرانی فاقد دفترچه را صاحب دفترچه کرد و پرداختی از جیب مردم را نیز کاهش داد.
وی با بیان اینکه ما تعرفه ها را اصلاح کردیم اما زیرساخت ها را تامین نشده است، اظهارداشت: ما نیازمند این هستیم که زیرساخت ها را تامین کنیم که راهکار این موضوع فقط تامین منابع پایدار نیست، اگرچه ما در این زمینه کسری بودجه داریم، اما باید طرح پزشک خانواده به یاری این طرح بیاید.
ربیعی ادامه داد: این صحبت را هیچ جا نگفته‌ام ما یک ریال بودجه بابت پزشک خانواده نگرفته‌ایم اما پزشک خانواده را حفظ کردیم آن را از محل‌های دیگر نگه داشتیم؛ فشاری که از سوی برخی نمایندگان مجلس بر من آمد باز مانع نشد که پزشک خانواده حذف شود چون مهمترین راهکار نظام سلامت پزشک خانواده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در دو استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: راه نجات طرح نظام سلامت استفاده از طب عمومی با توان پزشکان عمومی  است بنابراین طب عمومی باید در تصمیم سازی به ما کمک کنند.
ربیعی در ادامه به طراحی برنامه حمایت غذایی برای جلوگیری از سوتغذیه افراد کم درآمد اشاره کرد و گفت: براساس آمار بیس از پنج میلیون نفر در کشور با تهدید امنیت غذایی مواجه هستند.
وی همچنین به اجرای طرح آموزش مبارزه با بازماندگی از تحصیل اشاره کرد و اظهار داشت: در کانون اصلاح و تربیت اغلب افراد مجرم بازمانده از تحصیل بودند و ما برنامه جدی برای آنها داریم بنابراین با همکاری پزشکان عمومی می توانیم بسیاری ار مشکلات پیش رو را حل کرد.
کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha