کد خبر: نائب-رییس-کمیسیون-بهداشتوضعیت-دریافت
۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۹:۳۳

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که تفاوت نامتعارف در دریافتی حقوق پرستاران و پزشکان باعث رنجش برخی پرستاران زحمت کش شده است و باید در مجلس کمک کرد تا این موضوع شفاف شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد حسین قربانی گفت: علنی شدن فیش های حقوقی و دریافت های نامتعارف یک مزیت برای کشور است که می توان از این فرصت برای شفاف شدن در برخی حوزه ها استفاده کرد و مباید به عنوان یک چالش به آن نگا کرد.  

وی با بیان اینکه نباید در ماجرای فیش های حقوقی، موضوع پرداخت های نامتعارف در وزارت بهداشت فراموش شود ادامه داد: خوشبختانه در همین زمینه طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتیهای مازادتصویب شد تا شفاف سازی شود و وزارت بهداشت هم شامل آن می شود.

قربانی تاکید کرد: از نظر نمایندگان نباید تفاوت دریافتی میان پرستاران، پزشکان ، ماما و ... آنقدر زیاد باشد که سبب بی عدالتی شود و ما امیدواریم بتوانیم این موضوع را منسجم کنیم تا همه دریافتی ها را سرو سامان بدهیم.

وی با اشاره به دستور رهبری و رییس جمهور در مورد پرداخت های نامتعارف افزود: هرچند  جامعه پزشکی این تفاوت دریافتی را قبول ندارد اما موارد زیادی گزارش شده که نشان از صحت آن دارد و باید رسیدگی شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مورد الگوبرداری از کشورهای پیشرو درارائه خدمات پزشکی و پیاده کردن الگوی بومی سازی گفت: این کار اشکال ندارد اما نظام پزشکی ما فرهنگ خاص خودش را در این سالها داشته که باید اصلاح شود و این کار باید متناسب با  نظام پزشکی خودمان انجام شود  تا نتیجه بهتری بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha