کد خبر: نقش-برجسته-اطلاع-رسانی-در-زمان-وقوع-حوا
۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴

رییس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران به نقش برجسته اطلاع رسانی در زمان وقوع حوادث برای جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادث نقش مهمی را ایفا می‌کند که در این میان، نقش اطلاع رسانی و روابط عمومی بسیار برجسته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت، فلورنس ژیلت رییس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران در افتتاحیه نخستین کارگاه آموزشی گزارش نویسی بین‌المللی گفت: برگزاری این کارگاه آموزشی ابتکاری نو و جدید است که از طریق آن می‌توان تجربیات مشترک میان جمعیت هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ را به اشتراک گذاشت.

وی با اشاره به این‌که در زمان وقوع حوادث و سوانح نیاز مبرم به اطلاع رسانی به افراد آسیب دیده و مصدوم وجود دارد، تاکید کرد: بقای افراد در حوادث وابسته به در اختیار قرار دادن اطلاعات در زمینه پیشگیری از وقوع بیماری‌های واگیردار در حوادثی چون سیل و زلزله است.

ر ییس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران به نقش برجسته اطلاع رسانی در زمان وقوع حوادث برای جمعیت هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادث نقش مهمی را ایفا می‌کند که در این میان، نقش اطلاع رسانی و روابط عمومی بسیار برجسته است.

وی درباره نقش اطلاع رسانی و روابط عمومی در شناسایی آسیب‌ها در کشورهای درگیر خشونت و قحطی، گفت: با اطلاع رسانی در زمینه تعداد افراد دچار قحطی زدگی در آفریقا و یا جنگ و خشونت در سوریه و یمن می‌توان نیازها را شناسایی و نسبت به پاسخگویی به آنها اقدام کرد.

ژیلت با بیان این‌که به وسیله ارتباطات می‌توان دسترسی به افراد آسیب دیده را تسهیل بخشید، خاطرنشان کرد: ما باید با جوامع مختلف در ارتباط باشیم تا تاب‌آوری افراد را از این طریق افزایش دهیم.

به گفته وی، اطلاع رسانی می‌تواند راه‌های جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار مثل سل را در سطح جوامع درگیر این بیماری اعلام کند تا افراد نسبت به انجام پیشگیری‌های لازم اقدام کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha