کد خبر: نماینده-رهبر-انقلاب-در-هلال-احمربرای-س
۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر:برای ساختن جامعه ای بر پایه کرامت انسانی تلاش کنیم

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در آیین اختتامیه جشنواره ملی خورشید کرامت در شهر مقدس قم، گفت: بر اساس کرامت مندی انسان در دیدگاه اسلام بخش عمده فلسفه وجودی او معنویت است که هرگز نباید از نظرها مغفول بماند.

به گزارش خبرگزاری سلامت  حجت الاسلام و المسلمین معزی به بررسی ابعاد تاثیر گذار توجه به این موضوع در سطح جوامع مختلف پرداخت و تصریح کرد: در جوامع اروپایی تنها مبنای فکر و ساختن یک جامعه انسان محوری و نادیده انگاشتن و عدم توجه به بعد معنوی و روحانی انسان است که می بایست از این دیدگاه پرهیز کرد.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر با اشاره به تقارن روز حقوق بشر اسلامی با سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) توجه به کرامت انسانی را از مهمترین محورهای خدایی شدن انسان و ارتباط با ذات احدیت دانست و اضافه کرد: وقتی استکبار با پایه ریزی و تشکیل گروهک های تروریستی از جمله داعش سعی در ترویج اسلام هراسی، تصعیف روحیه اتحاد مسلمانان و ایجاد اختلاف و نزاع بین شیعه و سنی می کند و با این مقاصد به دنبال فراموش شدن جنایت های رژیم غاصب صهیونیسم است باید کاملا هوشیار و بیدار بود. 

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه سخنانش به تبیین ضرورت های اشاعه فرهنگ کرامت انسانی در جامعه پرداخت و تاکید کرد: در جامعه ای که کرامت نقش بندد، انسان از حصار دنیایی برون آمده، آزاد است و برای خدا زندگی می کند.

وی نمونه بارز این موضوع را در اهداف جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: همین اعضای هلال احمر با تحقق شعار حفاظت از کرامت انسانی به خوبی توانسته اند در این زمینه فعالیت کنند و در این راه پل ارتباطی نیاز نیازمند با توان توانمند باشند که این خود از مهمترین مصادیق کرامت انسانیست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خطاب به جوانان این نهاد مردمی گفت: بکوشیم تا در سالروز میلاد کریمه اهل بیت با تاسی گرفتن از سجایا و اخلاق پسندیده حضرت فاطمه معصومه(س)، بزرگ منشی، بخشش و کرامت را در جامعه گسترش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین معزی رمز پایداری و بقا جامعه ای بر پایه کرامت انسانی را معرفت قرآنی دانست و گفت: قرآن، مرجع و منبع عظیمی از آموزه ها، پندها و توصیه های الهی در خصوص کرامت انسان هاست و البته در این میان نباید مصادیق واقعی حفاظت از کرامت انسانی، نهفته در سیره نبوی و ائمه اطهار علیهم السلام، آموزه های دینی و درس های ماندگار تاریخ همچون حضور جوانان کشورمان در جنگ 8 ساله دفاع مقدس برابر ظلم نادیده گرفته شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha