کد خبر: نوباوه-وطن-تحول-فرهنگ-اساس-پیشرفت-کشور
۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
نوباوه وطن: تحول فرهنگ اساس پیشرفت کشور است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، بیژن نوباوه وطن با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تحولگرایی و تحول‌خواهی به مصادیق این مسئله در مجلس پرداخت و گفت: اعتقاد همه دنیا بر این است که با اصلاح الگوی تربیتی جامعه می توان هر مشکلی را اعم از اجتماعی و اقتصادی را برطرف کرد، بنابراین اگر بتوان رفتار جامعه را درست کرد قطعا مشکلات حل می شود.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید براینکه تحول در فرهنگ منجر به تحول در کشور می شود، ادامه داد: تحول در حوزه فرهنگ برخلاف سایر حوزه ها زود بازده نیست، اگر قیمت بنزین از هزار تومان به سه هزار تومان تغییر پیدا کند، بلافاصله آثار تورمی آن در جامعه نمود پیدا می کند، اما تحول در فرهنگ و ایجاد عادت یا هنجاری در جامعه زمان بر است از این رو تصمیمات در حوزه فرهنگ دیر اتخاذ می شود چرا که خیلی سخت، پر هزینه و زمان بر است.

وی بیان داشت: در شرایط خاص از جمله جنگ و تحریم مشکلات اجتماعی و اقتصادی متعددی بروز می کند اما اولین قربانی فرهنگ است، با بی توجه به فرهنگ، عادت های درستی که می توانست باعث حل مشکلات شود، نابود می شود.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بیشتر مشکلات کشور به دلیل مشکلات در حوزه فرهنگ است، اظهار داشت: الگوی مصرف مهمترین عامل مشکلات اقتصادی است، با وجوداینکه به نسبت 10 سال گذشته کالا و اقلام بیشتری وجود دارد اما نه تنها از مشکلات اقتصادی کاسته نشده است که شاهد بروز مشکلات اجتماعی جدید هستیم.

نوباوه در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه با تغییر سبک زندگی می توان مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را حل کرد، تاکید کرد: تحول فرهنگ اساس پیشرفت کشور است متاسفانه در کشور ما اصلا به این توجه نشده بی توجهی در همه آمار و ارقام وجود دارد.

این نماینده تهران با مقایسه سهم فرهنگ از بودجه کشورها گفت: به طور میانگین سهم فرهنگ از بودجه کشورهای دنیا 5 تا 7 درصد است و در بعضی کشورها این سهم تا 12 درصد ارتقا پیدا کرده است اما در ایراندر بهترین شرایط به 3 درصد نرسیده است، از این رو نهادهای فرهنگی هیچ وقت نتوانسته اند قابلیت های خود را به مرحله اجرا در بیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha