کد خبر: نیاز-به-1900-میلیاردتومان-بودجه-برای-تقوی
۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
نیاز به 1900 میلیاردتومان بودجه برای تقویت انبارهای امدادی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، نخستین نشست خبری سخنگوی جمعیت هلال احمر امروز یکشنبه 18 خردادماه در محل سالن کنفرانس ساختمان صلح جمعیت هلال احمر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست خبری اسماعیل رمضانی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به احساس نیاز حضور سخنگو در داخل و خارج از جمعیت، محمد نصیری به عنوان سخنگوی جمعیت هلال احمر منصوب شد تا اقدامات جمعیت هلال احمر به صورت مستمر و هر 2 هفته یک بار به سمع و نظر نمایندگان رسانه‌های گروهی و هموطنان عزیز برسد.

وی افزود: در صورت بروز حوادث و سوانح و یا بحران ها،  زمان بندی برگزاری نشست خبری متغیر خواهد بود تا هم نمایندگان رسانه های گروهی و هم مردم از نحوه خدمات رسانی به هموطنان مطلع شوند. اما فعلا نشست خبری سخنگوی جمعیت هلال احمر یک یا دوبار در ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به تدوین دستورالعمل برای نحوه اطلاع رسانی به رسانه ها و انجام مصاحبه از سوی مدیران در جمعیت هلال احمر، اضافه کرد: در این دستور العمل که تدوین شده است به صورت واضح و روشن مشخص شده تا کدام یک از مدیران هلال احمر برای انجام مصاحبه، منبع خبر باشند.

در ادامه این نشست خبری، محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر با تاکید بر برگزاری نشست های مشورتی علاوه بر نشست های خبری با اصحاب رسانه، مهمترین مباحث خود در خصوص عملکرد و برنامه‌های جمعیت هلال احمر را تشریح کرد.

برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر با حضور بیش از 315 هزار هلال احمری

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر که 23 خردادماه سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: 315 هزار و 344 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات جمعیت هلال احمر هستند و برای برگزاری این انتخابات 3 هزار و 850 نفر نامزد شده اند که به ازای هر شعبه 4 نفر کاندید خواهند بود تا پس از برگزاری انتخابات مجمع عمومی و شورای عالی جمعیت هلال احمر که در تصمیم گیری های اساسی هلال احمر نقش دارند، تعیین شوند.

بیش از 72 هزار داوطلب کمک کار هلال احمر در حمایت از بیماران نیازمند مبتلا به کرونا

نصیری با اشاره به تداوم ارائه خدمات به هموطنان نیازمند مبتلا به کرونا، گفت: از زمان شیوع کرونا 72 هزار و 694 داوطلب کمک کار جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی به هموطنان از جمله جمع آوری کمک های مردمی، ضدعفونی کردن معابر، حمایت روانی از بیماران مبتلا به کرونا و همچنین خانواده هایی که عزیزان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند، بوده اند.

جمع آوری 110 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به جمع آوری 110 میلیار تومان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم از سوی هلال احمر، افزود:  از این مبلغ 28 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت نقدی جمع آوری شده است؛ به علاوه مردم نوعدوست و مهربان ایران زمین، 76 میلیارد تومان هم به صورت غیرنقدی به جمعیت هلال احمر کمک کردند.

وی افزود: از این محل 2.5میلیارد تومان بابت تجهیزات و پذیرش بیماران به بیمارستان های هلال احمر که به عنوان معین بیمارستان مسیح دانشوری بوده است و همچنین نقاهتگاه های هلال احمر کمک شده است.700 میلیون تومان در مراکز ارائه خدمات سرپایی هزینه شده است.همچنین 9 میلیارد تومان هم بابت خرید تجهیزات ایمنی در برابر شیوع بیماری کرونا مثل ماسک و دستکش پرداخت شده است، مبلغ 10 میلیاردتومان هم به استانها متناسب با نیاز، بابت تهیه بسته های معیشتی جهت توزیع میان افراد نیازمند و آسیب دیده تامین و پرداخت شده است. مبلغ 7 میلیارد تومان هم از کمک های جمع آوری شده در حساب جمعیت هلال احمر موجود است.

توزیع 5 میلیون ماسک در ابتدایی ترین روزهای شیوع کرونا

سخنگوی جمعیت هلال احمربه توزیع حدود 5 میلیون ماسک در ابتدایی ترین روزهای شیوع ویروس کرونا که کشور با کمبود ماسک مواجه بود اشاره کرد و گفت: این ماسک ها میان پرسنل بیمارستان ها و همچنین درب منازل افراد توزیع شد. به علاوه 500 هزار ماسک هم میان بیماران خاص و همچنین بیماران مبتلا به سرطان توزیع شد.

وی افزود: 240 هزار بسته بهداشتی در نقاط حاشیه ای کم برخوردار شهرها توزیع شده است.به علاوه 201 هزار بسته غذایی و معیشتی هم تاکنون توزیع شده است و تا پایان هفته هم 4 هزار بسته معیشتی در استان های تهران و البرز میان افراد نیازمند که از بیماری کرونا آسیب دیده اند، توزیع می شود و تا زمانی که ویروس کرونا ادامه داشته باشد مشارکت های مردمی هم ادامه خواهد داشت.

4 هزار خانه هلال تا پایان دولت یازدهم

نصیری به تولید ماسک، گان، البسه بیمارستانی و دستکش در 959 خانه هلال اشاره و تاکید کرد: این خانه های هلال یک میلیون و 824 هزار ماسک در خانه های هلال تولید کردند و توسعه این خانه ها در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

وی با تاکید بر افرایش تعداد خانه های هلال تا 4 هزار باب، افزود: توسعه خانه های هلال در سراسر کشور یکی از اصلی ترین برنامه های هلال احمر در حال حاضر است و مقرر شده تا پایان دولت یازدهم تعداد این خانه های هلال به 4 هزار باب افزایش پیدا کند.

اهدای 21 هزار واحد خون از سوی داوطلبان و جوانان هلال احمری

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان کمبود خون و فرآورده های خونی همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکید کرد:  جمعیت هلال احمر در این زمینه وارد عمل شد و مردم را به اهدای خون ترغیب و تشویق کرد و در این زمینه  21 هزار واحد خون از سوی جوانان و داوطلبان هلال احمر اهدا شد.

مجوز جمع آوری کمک های مردمی برای 46 موسسه خیریه

نصیری درباره اعطای مجوز جمع آوری کمک های مردمی به 46 موسسه خیریه، گفت: از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به 46 موسسه خیریه مجوز جمع آوری کمک های مردمی اعطا شد و این موسسات خیریه به عنوان معین بیمارستان ها با مشارکت هلال احمر اقدام به تهیه و توزیع یک میلیون دستکش و 700 هزار ماسک، در بیمارستان ها و مراکز درمانی کردند.

نیاز به 1900 میلیاردتومان بودجه برای تقویت انبارهای امدادی

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره موجودی انبارهای امدادی این جمعیت در استان های مختلف، گفت: باتوجه به وقوع سوانح متعدد در 3 سال گذشته و مصرف بخش زیادی از موجودی اقلام امدادی در سطح کشور به طور متوسط اکنون موجودی این انبارها 9دهم درصد است که براساس برنامه در سال 99 امید است بتوان با تامین یک هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار، این انبارها به استاندارد 2 درصد جمعیت ساکن در مناطق مسکونی رسانده شود.

وی به تخصیص 3 باب سوله انبار امدادی با 20 نفر نیروی لجستیک و فنی و 2 نفر کارشناس آمار به صورت روزانه جهت طرح تقسیم و بارگیری مجدد اقلام اهدایی خارجی و تحویل این اقلام به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سایر مراکز اشاره و تاکید کرد: روزانه 2 دستگاه تریلیر و کامیون به منظور انتقال محموله اهدایی خارجی از فرودگاه امام به سازمان امداد، اقدام می کرد.

144 مورد کمک های صلیب سرخ و دولت های سایر کشورها به ایران برای مقابله با کرونا

سخنگوی جمعیت هلال احمر از دریافت 144 مورد کمک نقدی و غیر نقدی بین المللی از سازمانها و نهادهای مختلف خبر داد و تاکید کرد: این کمک ها شامل ماسک، دستکش، گان، لباس ایزوله، تب سنج، محافظ صورت، مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های ونتیلاتور بود که از سوی صلیب سرخ چین، صلیب سرخ هنگ کنگ،  کمیته بین المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، دولت‌های تایلند، عمان و ژاپن، خیرین ایرانی مقیم آمریکا و سوئیس و آژانس های سازمان ملل (برنامه جهانی غذا و سازمانی جهانی بهداشت) بوده است.

وی افزود: در این زمینه انجام هماهنگی لازم به بازدید نمایندگان سازمان امداد بین المللی از محموله اهدایی و انجام هماهنگی برای ترخیص 50 دستگاه ونتیلاتور از سوی جمعیت هلال احمر ایران انجام شد.

نصیری بهره گیری از منابع بین المللی برای تسهیل فرآیند اجرای برنامه های جمعیت در داخل کشور و همکاری و تسریع در امور مهاجران و پناهندگان  از طریق نشست های تخصصی بازپیوند خانواده را از دیگر برنامه های معاونت امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

کمک 465 هزار یورویی کمیته بین المللی صلیب سرخ به هلال احمر ایران برای مبارزه با کرونا

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به کمک  465 هزار یورویی کمیته بین المللی صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران، گفت:  این کمک‌ها که معادل 73 میلیارد تومان  است، از محل کمک ارزی کمیته بین المللی صلیب سرخ به 32 استان برای غربالگری و تب سنجی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت شده است.

تشریح خدمات هلال احمر برای کمک به اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع

نصیری با تشریح خدمات هلال احمر برای کمک به اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع، گفت: براساس نص صریح ماده 14 قانون مدیریت بحران، عملیات اطفاء حریق در جنگل ها توسط وزارت جهاد کشاورزی و با همکای نیروهای مسلح انجام می شود با این حال در صورت نیاز به ورود ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر با اعلام وزارت دفاع برای انتقال نیروهای امدادرسان اقدام می­شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وقوع آتش سوزی در جنگل های استان های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان، 3 فروند بالگرد با 68 سورتی پرواز معادل 37 ساعت پرواز نسبت به انتقال نیروهای امدادی برای اطفا حریق اقدام کرد.

برای برگزاری اردوهای سازمان جوانان فعلا تصمیم گیری نشده است

نصیری درباره برگزاری اردوهای سازمان جوانان در تابستان سال جاری، گفت: در این زمینه فعلا تصمیم گیری نشده است و تا وضعیت بیماری کووید 19 مشخص نشود. احتمالا فعالیت هایی در فضای مجازی در این زمینه در نظر گرفته می شود.

ارائه خدمات حمایت روانی در قالب تیم های حمایت روانی و اجتماعی (سحر)

 وی ضمن تشریح اقدامات سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، گفت: ارائه خدمات حمایت روانی در قالب تیم‌های حمایت روانی و اجتماعی (سحر)با مشارکت جوانان عضو جمعیت،  دلجویی و تقدیر از مدافعان سلامت، همکاری با سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور در خصوص احیای مجدد کانون های اصلاح و تربیت و انعقاد تفاهم نامه سازمان و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از اردیبهشت ماه امسال به مدت 2 سال با هدف همکاری مشترک و هم افزایی در راستای ماموریت ها و وظایف طرفین به منظور توانمندسازی و مشارکت جوانان دانشجو و کانون های هلال احمر در برنامه های بشردوستانه، عام المنفعه و امدادی پس از ابلاغ تفاهم نامه به استان ها جهت هماهنگی روسای شعب با معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی از دیگر برنامه‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

تولید در زمان کرونا متوقف نشد

نصیری به فعالیت شرکت صنابع نساجی هلال ایران حتی در زمان شیوع کرونا خبر داد و بیان کرد: باتوجه به فرمایشان مقام معظم رهبری و شعار سال 1399 با عنوان جهش تولید، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 8 هزارچادر امدادی، 20هزار پتو با آرم هلال، 230 هزار ماسک سه لایه،100 هزار لباس بیمارستانی،11 هزار انواع پوشاک و ژیله و سایر اقلام و تجهیزات در شرکت صنایع نساجی هلال ایران تولید شده است.

معاونت آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی آنلاین از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر برای مردم، گفت: کار جدیدی که معاونت آموزش در زمینه مواجهه با بحران ها و حوادث و سوانح چون زلزله و ... انجام داده است، برگزاری دوره های آموزشی آنلاین برای هموطنان است که در این زمینه دوره آموزشی آنلاین با مشارکت سازمان نظام پزشکی برگزار شد که 50 هزار نفر در این دوره شرکت کردند و گواهی شرکت در دوره به شرکت کنندگان اعطا شد.

وی افزود: همچنین مقر شده است تا دوره های آموزشی برای یک هزار تشکل مردم نهاد و 2 هزار بنگاه اقتصادی برگزار شود و از این طریق توسعه آموزش های همگانی از سوی هلال احمر محقق شود.

برپایی 5 نقاهتگاه در استان‌های قم، قزوین، گلستان، اصفهان و زنجان

نصیری با اشاره به برپایی 5 نقاهتگاه در استان‌های قم، قزوین، گلستان، اصفهان و زنجان، گفت: این نقاهتگاه ها با ظرفیت یک هزار و 673 تخت برپا شد و 718 بیمار در این نقاهتگاه ها پذیرش شدند از این تعداد 572 بیمار بهبود یافته و 65 بیمار هم به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی افزود: یک هزار و 257 نفر در بیمارستان موقوفه نورافشار (به عنوان معین بیمارستان مسیح دانشوری) پذیرش شدند که از این تعداد 855 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی، 453 بیمار بستری و  398 بیمار ترخیص شدند.لازم به ذکر است که 21 نفر از کارکنان بیمارستان نورافشار به کووید19 مبتلا شدند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی 70 تخت خوابه در شهر صنعا کشور یمن، افزود:این بیمارستان در سال 1383 شروع به فعالیت کرده بود، اما باتوجه به شرایط امنیتی در این کشور، درمانگاه ها و بیمارستان در سال 1388 تعطیل و امسال براساس درخواست وزارت امور خارجه، مجددا اقدامات لازم برای فعال سازی مجدد این بیمارستان انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha