کد خبر: هرآنچه-برای-سیستان-و-بلوچستان-از-وزیر-ب
۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر حسینعلی شهریاری در ستاد مدیریت کرونا در استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر بهداشت در استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: اگر کاری در سیستان و بلوچستان انجام شده، تقصیر آن بر گردن ما است و تقصیری متوجه نظام و مسئولان نبوده است. باید از کادر بهداشت و درمان که با تمام توان خود و با لباس های مخصوص، شبانه روزی خدمت می کنند، تشکر کنیم.
وی افزود: نیروهای بهداشتی و درمانی در این مدت علیرغم تمام نامهربانی ها و بی حرمتی هایی که وجود داشت، عقب نشینی نکردند و محکم ایستادند. از تمام ارگانها از جمله ارتش، سپاه، ناجا، هلال احمر و سایر دستگاه ها تشکر می کنیم اما واقعیت این نیست که فکر کنیم بیماران پشت درب بیمارستانها معطل مانده اند چون عزیزان ما امکانات بهتری را نسبت به قبل فراهم کردند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس یادآور شد: بیماری کرونا به طور ناخواسته، دنیا را گرفتار کرد و نیروهای بهداشتی و درمانی و مجموعه های علوم پزشکی هرچه در توان داشتند، به کار گرفتند و وزارت بهداشت، کمبودهای حوزه سلامت سیستان و بلوچستان را جبران کرده است. ما از نظر دارو هیچ کمبودی را نداشتیم و حتی داروهای گرانقیمت، تامین شده است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: 30 درصد از مشکلات حوزه سلامت، مربوط به وزارت بهداشت و 70 درصد دیگر مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است. اردیبهشت ماه بود که مکاتبه کردیم و درخواست داشتیم که مرزهای سیستان و بلوچستان بسته شود چون کل کشور ممکن است گرفتار شود اما گوش نکردند.
دکتر شهریاری تصریح کرد: متاسفانه هر روز چندین هزار خودرو سنگین باری از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور می شود و هر کدام از این خودروها هم دو نفر سرنشین دارد. آیا در مرزها آنها را قرنطینه و تست می کنیم؟ این افراد به مرکز کشور می روند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از معاونین وزرا چند روز پیش به زاهدان سفر و از بیمارستانهای زاهدان بازدید کرد. رییس بیمارستان با بنده تماس گرفت و گریه کرد و گفت تشکری از ما نشد. بنده با آن مسئول تماس گرفتم گلایه کردم اما او گفت که تشکر کرده است.  اما شایسته نیست که هر کسی به بیمارستان برود و به کادر بهداشتی و درمانی یک خسته نباشید و خداقوت هم نگوید.
دکتر شهریاری گفت: در حال حاضر کسی در حوزه بهداشت و درمان، مسئولیت نمی پذیرد و همه طلبکار وزارت بهداشت هستند. باید کار کرد، همه دست به دست همدیگر بدهیم. شکی نیست که مشکل داریم اما مشکلات را می توان با همیاری حل کرد. بنده در یک ماه گذشته چندین بار به بیمارستانها رفتم و با بیماران صحبت کردم.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: دو روز است که با وزیر بهداشت به چابهار، ایرانشهر، سراوان، زابل و زاهدان رفته ایم و دکتر نمکی قول های بسیار خوبی داد. امیدواریم که با همدلی، مشکلات بیمارستانهای 540 تختخوابی چابهار و ایرانشهر و زاهدان حل شود.
نماینده مردم زاهدان خاطرنشان کرد: کادر بهداشتی و درمانی هم خسته هستند و هم حقوق و مزایای خود را به موقع دریافت نکرده اند و پزشکان و پرستاران چندین ماه مطالبات دارند اما نباید فراموش کرد که کار کردن در شرایط کرونا خیلی دشوار است و در بیمارستانهای مختلفی رفتیم که وزیر بهداشت دستور داد مشکلات حل و به مردم کمک شود.
وی تاکید کرد: نباید مسائلی را مطرح کنیم که دشمنان نظام سوء استفاده کنند. اگر دعوا و اختلافی داریم، با گفتگو و در اتاق های دربسته پس از طرح مسائل، حل کنیم اما دلیلی ندارد که مشکلات را رسانه ای کنیم که در شبکه های معاند و ضد انقلاب بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره برداری کنند.
دکتر شهریاری گفت: ما هم مشکل داریم. 8 نفر از بهترین عزیزان ما در شرایط کرونا، از بین رفتند. به مردم خوب استان سیستان و بلوچستان که عزیزان خود را از دست داده اند، تسلیت می گویم. این بیماری عجیبی است و در دنیا هنوز نتوانسته اند برای آن کاری کنند.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای اولین بار موافقت وزیر بهداشت را گرفتیم که واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان از سن 50 سال به بالا انجام شود و هر قدر نیاز باشد واکسن به این استان اختصاص می دهد در حالیکه به تازگی در کشور، سنین 68 سال به بالا برای واکسیناسیون فراخوان شده اند اما در این استان، 50 سال به بالا مشمول واکسیناسیون شده اند و وزیر بهداشت با توجه به شناختی که از سیستان و بلوچستان دارد، برای این استان استثنا قائل شده است.
وی گفت: از وزیر بهداشت تشکر می کنم که در سفر دو روزه خود به سیستان و بلوچستان به خواسته های به حق مردم که از سوی نمایندگان و مسئولان مطرح شد، موافقت کرد و شاید قابل تصور نباشد که یک وزیر، شهر به شهر استان را برود و خواسته های نمایندگان را بدون استثنا و بدون اینکه بگوید این درخواست، هزینه زیادی دارد و یا امکان پذیر نیست، اجابت کند. در طول دو هفته گذشته مسئولان وزارت بهداشت به طور مستمر به سیستان و بلوچستان سفر کرده اند و هرچه خواسته شده، تامین می کنند البته نباید تصور هم کنیم که همه مشکلات مربوط به وزارت بهداشت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha